Prace zrealizowane w bieżącym okresie sprawozdawczym
Prace administracyjne, wielobranżowe:
- działania nadzoru środowiskowego:
Nadzór przyrodniczy w tyg. 31 wykonał cotygodniowy przegląd miejsc związanych z identyfikacją i oceną poziomu zagrożeń dla fauny i flory w okresie lata, które mogą mieć przyczyny w wykonywanych pracach przy realizacji inwestycji. Podczas przeglądów zwracano dużą uwagę na prace ziemne z wykopami, które mogą stanowić pułapkę dla płazów i innych zwierząt. Nie stwierdzono nigdzie uwiezionych zwierząt. Zwracano uwagę na prawidłowe kształtowanie ścian wykopów. Przeglądano rozlewiska na budowie, których powstawania do końca trudno uniknąć po opadach deszczu. Nie stwierdzono żadnych form rozwojowych płazów w miejscach wypełnionych wodą. Przeglądano miejsca składowania hałd karpiny pod kątem możliwości gniazdowania ptaków. Wykluczono na dzień 4 sierpnia taką możliwość. W tyg. 31 wykonano kolejną specjalną lustrację budowy związaną z identyfikacją zagrożeń związanych z gniazdowaniem brzegówki Riparia riparia na terenie budowy. Obserwowano już młode ptaki latające w pobliżu gniazd. Miejsca rozrodu z występującymi norkami w obu miejscach są bezpieczne (w km 32+400 oraz w km 31+800). Nadzór w tyg. 31 prowadził obserwacje herpetologiczne i ornitologiczne, monitorował skarby humusu, monitorował miejsca z występującą rośliną inwazyjną rdestowiec. Nie stwierdzono w tyg. 31 istotnych uchybień podczas prowadzonych kontroli. Drobne uwagi przekazywano Wykonawcy. Do dnia 04.08.2023 nie doszło do żadnych niebezpiecznych incydentów związanych z przypadkowym przebywaniem zwierząt na placu budowy.
- opracowanie numeryczne projektu.
Roboty drogowe:
- dostawa kruszywa 0/31,5 mm: 6.031,40 ton
- dostawa grysów do produkcji mma: #2/5=1.038 t, #4/8= 980 t, #8/11=929 t. #11/16=976 t.
- prace utrzymaniowe związane z utrzymaniem tymczasowych organizacji ruchu
- prace rozbiórkowe na ulicy Kolejowej (97%)
- frezowanie drogi DK-3 WWW
- humusowanie skarp i dna rowu oraz pasa rozdziału: S3 km 26+900-30+200LP - odhumusowanie skarp i poboczy drogi DK-3
- wykonanie wykpu: S3 w km 21+400 - 22+200 LP (90%)
- wykonanie nasypu: S3 km 24+300-24+600 LP (95%), węzeł Wolin Zachód: Ł1, Ł2, Ł3 (95%);
- ustawianie krawężnika na ulicy Kolejowej w Wolinie
- wprowadzenie TOR od obiektu WD-9 do Wolina
- wykonanie stabilizacji km 19+900 - 21+000 P, na romdzie północnym oraz łaczniku pomiedzy rondami na WWZ
- profilowanie skrp i dna rowu, uzupełnienie poboczy i pasa rozdziału: S3 km 26+900-30+200 LP
- warstwa podbudowy AC22P: S3 km 22+940-23+290 L, 23+340 - 23+550 L i 22+340 – 23+550 P
- warstwa podbudowy z kruszywa 0/31,5 mm na D-06 w km 0+300 - 0+860
- warstwa podbudowy z kruszywa 0/31,5 mm i warstwa wiążąca na D-06 km 0+400 - 0+960
- warstwa podbudowy pomocniczej S3 km 21+800 - 22+400 P
Roboty mostowe:
- WŁ-1L: betonowanie płyty przejściowej (100 %)
- WŁ-1P: betonowanie płyty przejściowej (100 %), betonowanie ustroju nośnego (100 %)
- W-2: zbrojenie zamków prefabrykatów łukowych ustroju nośnego, betonowanie zamków prefabrykatów łukowych ustroju nośnego
- W-2: zbrojenie zamków prefabrykatów łukowych ustroju nośnego, betonowanie zamków prefabrykatów łukowych ustroju nośnego
- W-2: P1: wykonanie drenażu ściany
- W-2: P2: montaż konstrukcji oporowych, wykonanie drenażu ściany
- WE-4: P1: zasypka ściany, montaż prefabrykatów łukowych ustroju nośnego
- WE-4: P2: montaż prefabrykatów łukowych ustroju nośnego
- WD-5: montaż płytek prefabrykowanych (100 %), wykopy pod mury oporowe (75 %)
- WD-5: P1: montaż murów oporowych (90 %), zbrojenie oczepu murów oporowych (100 %), wykonanie betonu podkładowego pod oczep murów oporowych (100 %),
- WD-5: P3: montaż murów oporowych (25 %)
- W-6: zbrojenie zamków prefabrykatów łukowych ustroju nośnego
- ML-7: P1: zbrojenie ustroju nośnego (100%)
- ML-7: osie 14-15: betonowanie koszy nad dźwigarami (100%)
- M-7L: produkcja konstrukcji stalowej: osie 14-20: w produkcji na stołach dźwigary EW 1.17, EW 2.17, EW 1.16, EW 2.16 EW 1.12, EW 2.12; przygotowanie i malowanie wykonanych elementów; osie 20-21: przygotowanie technologiczne proukcji z zakresu przęsła łukowego; w produkcji i w cięciu elementy poprzecznic: C1/P4, A/P1, B/P2, C3/P9, C4/P18, D/P26, C2/P15, C2/P16, C2/P17; w produkcji i w cięciu elementy łuku: ŁS.9, ŁS.8, ŁS7, ŁS6, ŁN9, ŁN8; przygotowanie do malowania wykonanych elemntów
- montaż konstrukcji stalowej na budowie: spawanie elemntów w osi 14-17, 21-23, montaż konstrukcji pomocniczej w osiach 21-23
- W-8: betonowanie oczepu konstrukcji oporowych (100%)
- WE-10: P2: zbrojenie, deskowanie, betonowanie ściany (segment A1); P5-P8: zbrojenie i uszczelniani zamków łuków prefabrykowanych ustroju nośnego, prace wykończeniowe, P8: wykonanie drenażu ściany
- WD-13: P2: betonowanie poprzecznicy (100%)
- Pem-7: zbrojenie płyt przejściowych, zbrojenie wlotu przepustu, deskowanie wlotu przepustu, betonowanie wlotu przepustu, betonowanie płyt przejściowych (pas rozdziału)
- konstr. oporowa M-11: zbrojenie zamków prefabrykatów łukowych ustroju nośnego, betonowanie zamków prefabrykatów łukowych ustroju nośnego (jezdnia prawa), montaż konstrukcji oporowych (jezdnia prawa)
- konstr. oporowa M-12: wykonanie drenażu ścian
- prace na zbiornikach retenyjnych nr 1 (90%), 2 (75%), 2.1 (55%), 3 (95%), 4 (92%), 5 (80%), 6 (97%), 7 (90%), 7.1 (50%), 8 (50%), 12 (50%), 15 (40%), 15.1 (40%)
- kd: odcinek od rWp123 do rWp129 km 23+700-24+100 (ułożenie kanau fi 200, montaż wpustow i wylotów)
- kd OUD: odcinek MD123 do MD128 km 27+020-27+160 (ułożenie kanału fi 300-115m; montaż studni), odcinek MD97 do MD133 km 26+940-27+040 (ułożenie kanalu fi 400-50m; montaz studni)
Roboty elektryczne:
- zasilanie KSZR 1 (60%), 2 (40%), 5 (35%), 6 (45%), 7 (50%), 8 (95%), pompownia K2 (95%)
- budowa oświetlenia drogowego w km 20+500 do 21+000 (układanie linii kablowej wraz z fundamentami) TG, ul. Mickiewicza (układanie linii kablowej), Węzeł Wolin Wschód (układanie linii kablowej wraz z fundamentami), Węzeł Dargobądz, ul. Kolejowa - kontynuacja
Branża melioracyjna:
- rów D km 27+700-27+850 (przebudowa)
- rów D-2 km 28+450 (konserwacja i przebudowa)
- rów R-2 km 31+480 (konserwacja i przebudowa)- kd tłoczna: od tD3 w kierunku tD2 do wyl t.t.t.wyl1 km 28+290-28+450
Branża telekomunikacyjna:
- budowa kanału technologicznego - dowiązanie do Węzła Goleniów. Wykonano ułożenie kanalizacji, kabla sygnalizacyjnego oraz montaż 10 studni, zasypanie oraz zagęszczenie wykopów na odcinku 2500 m