Postęp prac za okres od 29.04.2024r. do 05.05.2024r.

Prace zrealizowane w bieżącym okresie sprawozdawczym

Prace administracyjne, wielobranżowe:
- działania nadzoru środowiskowego:

W tygodniu 18/2024 nadzór przyrodniczy jak co tydzień, wykonał przeglądy związane z identyfikacją i oceną poziomu zagrożeń dla fauny, flory oraz cennych siedlisk w strefie oddziaływania budowanej drogi. Ocieplenie spowodowało, że płazy stały się bardziej aktywne. Obserwowano godowanie płazów poza placem budowy. Na samym placu budowy nie stwierdzono płazów. Obserwowano w tyg. 18 brzegówki Riparia riparia, krążące nad placem budowy. Nadzór wysłał bezpośrednio do Wykonawcy uwagi ornitologa dotyczące niebezpiecznych miejsc oraz ich zukosowanie lub ew. przykrycie. Na dzień przeprowadzania kontroli norek nie zaobserwowano. Nie stwierdzono zagrożenia dla zwierząt przypadkowo przebywających w rejonie placu budowy przed przerwą weekendową. Do dnia 02.05.2024r. nie doszło do żadnych niebezpiecznych incydentów związanych z przypadkowym przebywaniem zwierząt na placu budowy. Nie stwierdzono nigdzie wycieków substancji ropopochodnych z parkującego na czas długiego weekendu sprzętu i pozostawionych odpadów komunalnych mogących wabić zwierzęta. Sprawdzano czystość cieków przepływających przez teren budowy. Nie stwierdzono zmian koloru czy zapachu prowadzonej wody. Nie stwierdzano zanieczyszczeń w wodzie.

Roboty drogowe:
- Dostawa grysów do produkcji mma:  #8/11=1.037,
- Naprawa wypłuczyn na S3,
- Prace utrzymaniowe związane z utrzymaniem tymczasowych organizacji ruchu,
- Humusowanie skarp i rowów w km 19+100 - 19+900 P,
- Humusowanie skarp i rowów w km 19+900 -20+500 P,
- Wykonanie krawężników kamiennych na MOP L,
- Wykonanie krawężników kamiennych na wyspach na rondzie Węzeł Dargobądz,
- Wykonanie krawężników betonowych na łącznicy 2 i 3 na węźle Dargobądz,
- Profilowanie skarp i rowów w km S3 km 19+850 - 20+500 P,
- Wykonanie barier drogowych w poboczu S3 km 17+050 - 18+400 P,
- Wykonanie  barier drogowych w pasie rozdziału S3 km 18+400 - 20+500,
- Budowa nasypu na jezdni prawej pomiędzy obiektem WD-3 a WE-4,
- Budowa nasypu na jezdni prawej w km 26+640 - 26+950 P,
- Warstwa podbudowy AC22P na S3 km 23+900 - 24+360 P i warstwa podbudowy AC22P na WWZ Rondo N 0+000 - 0+090 i Łącznicy 0+000 - 0+260,84.

Roboty mostowe:
- W-2: deskowanie i zbrojenie gzymsów,
- WD-3: montaż wież i wyparcie belek CB w osi 1-2,
- WE-4: P4: zasypka obiektu, wykonanie drenażu za ścianą podpory,
- WD-5: P1: izolacja płyty przejściowej i ścianki zaplecznej,
- M-7L: sekcja A: montaż krawężnika (40%), montaż deski gzymsowej (20%), montaż zbrojenia kap chodnikowych (20%),
- WE-10: P1: wykonywanie konstrukcji oporowej z gruntu zbrojonego; P2-P3: wykonanie konstrukcji oporowej z gruntu zbrojonego, zasypka obiektu; wykonanie drenażu; P4-P5: wykonanie konstrukcji oporowej z gruntu zbrojonego; P5-P8: izolacja zamków i łuków prefabrykowanych,
- M-11: P2 L: zbrojenie, deskowanie i betonowanie fundamentu,
- WD-13: zbrojenie kap chodnikowych (50%),
- Pem-2: zbrojenie wlotu i wylotu przepustu.

Branża wod.-kan. i odwodnienie:
- kd: odcinek od rWp311 do rWyl311 i od rWp312 do rWyl312 km 30+200.

Branża telekomunikacyjna:
- kanał technologiczny: 25.350-25.550 wciągnięte, wykopanie i ułożenie hdpe +pakiet +kabel+rury+folia, posprzątane; 25.350 wstawiona studnia KT096.

Architektura i konstrukcja:
- OUD Bud. Warszt.- Garaz.: przygotowanie ścian fundamentowych w osiach K-L do odbioru.(26.04.2024),
- MOP L: sprzątanie terenu budowy pod kątem robót drogowych. (22.04.24).

Prace projektowe:
- Projekt technologiczny barier ochronnych dla obiektu WŁ-1.