Prace zrealizowane w bieżącym okresie sprawozdawczym
Prace administracyjne, wielobranżowe:
- działania nadzoru środowiskowego:
W tygodniu 35 odbyły się kolejne wizje terenowe na placu budowy. Nadzór przyrodniczy wykonał przeglądy związane z oceną zagrożeń dla fauny i flory w okresie lata, które mogą mieć przyczyny w wykonywanych pracach przy realizacji inwestycji. Podczas przeglądów ponownie zwracano dużą uwagę na prace ziemne z wykopami, które mogą stanowić pułapkę dla płazów w trakcie migracji jesiennych i innych zwierząt. Nie stwierdzono nigdzie uwięzionych zwierząt. Zwracano uwagę na prawidłowe kształtowanie ścian wykopów i sprawdzano stan ogrodzeń tymczasowych. Przeglądano rozlewiska na budowie, które powstały po opadach deszczu. Nie stwierdzono płazów w miejscach wypełnionych wodą. O tej porze rozlewiska nie stanowią już zagrożeń niekontrolowanym rozrodem płazów. W tyg. 35 potwierdzono brak zagrożeń związanych z gniazdowaniem brzegówki Riparia riparia na terenie budowy. Nie obserwowano już ptaków w pobliżu gniazd. Skarpy z występującymi norkami w obu miejscach pozostawione są do wydania decyzji derogacyjnej. Oczekiwanie na decyzje przekroczyło już czas procedowania przez Urząd wyznaczony w KPA. Nadzór informuje, że w tyg. 35 prowadził prace jak poniżej: prowadził obserwacje herpetologiczne i ornitologiczne; monitorował skarpy humusu; monitorował miejsca z występującą rośliną inwazyjną rdestowiec. Nie stwierdzono w tyg. 35 istotnych uchybień podczas prowadzonych kontroli. Drobne uwagi natury porządkowej przekazywano Wykonawcy. Do dnia 02.09.2023 r. nie doszło do żadnych niebezpiecznych incydentów związanych z przypadkowym przebywaniem zwierząt na placu budowy. Szczegóły kontroli przedstawia się w sprawozdaniach miesięcznych.
- opracowanie numeryczne projektu.
Prace projektowe:
- projekt technologiczny – deskowanie ściany w osi 3,
- projekt technologiczny – odwodnienia obiektu WŁ-1.
Roboty drogowe:
- dostawa kruszywa 0/31,5 mm - 4.033,75 t.,
- dostawa grysów do produkcji mma: #2/5= 524 t, #11/16=1.453 t.,
- prace utrzymaniowe związane z utrzymaniem tymczasowych organizacji ruchu,
- wdrożenie TOR - bypass po drodze D-06,
- prace rozbiórkowe na ulicy Kolejowej (99%),
- frezowanie drogi DK-3 w km S3 22+500-23+200,
- humusowanie skarp i dna rowu na drodze D-06 i S3 w km 22+600 - 23+100 L,
- odhumusowanie skarp i poboczy drogi DK-3, odhumusowanie drogi L-03,
- wykonanie wykopu: S3 w km 21+400 - 22+200 LP (100%), km 29+000 - 29+800 P,
- wykonanie nasypu: S3 km 24+300-24+600 LP (98%), węzeł Wolin Zachód: Ł1, Ł2, Ł3 (98%); budowa nasypu na WWW,
- ustawianie krawężnika na rondzie północnym WWZ oraz łączniku pomiędzy rondami,
- profilowanie skarp i dna rowu, uzupełnienie poboczy i pasa rozdziału: S3 km 26+900-30+200 LP,
- warstwa wiążąca AC 16 na S3 w km 21+820 - 22+390 P,
- roboty z programu naprawczego - frezowanie warstwy podbudowy na 17+050 - 17+115 P, 17+285 - 17+425 P, 17+675 - 17+820 P,
- warstwa podbudowy zasadniczej z kruszywa 0/31,5mm na Z-02 w km 0+300 - 1+100,
- warstwa podbudowy zasadniczej z kruszywa 0/31,5mm w km 24+550 - 25+220 L.
Roboty mostowe:
- WŁ-1L: wykonanie izolacji na płytach przejściowych, wykonanie izolacji kap chodnikowych (100%),
- WŁ-1P: wykonanie izolacji na płytach przejściowych, wykonanie izolacji kap chodnikowych (100%),
- WŁ-1P: P1 i P3: wykonanie drenażu za płytą przejściową (100 %),
- WŁ-1: wykonanie otworów pod kotwy kapy (100 %),
- W-2: P1: montaż konstrukcji oporowych, zasypka obiektu,
- W-2: P2: montaż konstrukcji oporowych, zasypka obiektu,
- WD-3: odbiór podłoża pod mury oporowe,
- WD-3: P1: wykonanie podwaliny pod mury oporowe na korpusie (100 %), wykonanie wykopu pod mur oporowy na korpusie,
- WD-5: wykopy pod mury oporowe (75 %), betonowanie ustroju nośnego (100 %),
- WD-5: P1: montaż murów oporowych (90 %), zbrojenie oczepu murów oporowych (100 %),
- WD-5: P3: montaż murów oporowych (25 %),
- W-6: zbrojenie i uszczelnianie zamków prefabrykatów łukowych ustroju nośnego, betonowanie zamków prefabrykatów łukowych ustroju nośnego,
- ML-7: P1-P2: zbrojenie ustroju nośnego (95%),
- ML-7: oś 14: P1: montaż poprzecznicy (100%),
- ML-7: osie 14-16: montaż stali zbrojeniowej (90%),
- ML-7: P14-P16: montaż sączków (90%),
- ML-7: P21: deskowanie (100%), betonowanie filara (100%),
- M-7L: produkcja konstrukcji stalowej: osie 14-20: w produkcji na stołach dźwigary W 1.16, EW 2.16, EW 1.15, EW 2.15, EW 1.10, EW 2.10, EW 1.14, EW 2.14, EW 1.13, EW 2.13; przygotowanie i malowanie wykonanych elementów; osie 20-21: przygotowanie technologiczne produkcji z zakresu przęsła łukowego; w produkcji i w cięciu elementy łuku: ŁS 6, ŁS7, ŁS8, ŁS9, ŁN9, ŁN8, ŁN 5, RN 3, RN.4,RS 4, RN.5, RS5, RN 5.4 (wezgłowie), RS 5.4 (wezgłowie), W1, W2; przygotowanie do malowania wykonanych elementów,
- montaż konstrukcji stalowej na budowie: spawanie elementów w osi 14-20, nasuwanie obiektu VTR w osiach 21-23 na podpory tymczasowe; montaż dźwigarów w osi 14-20 - EW 1.11 i EW 2.11,
- W-8: montaż deski gzymsowej (60%),
- WD-9: P4: montaż murów oporowych, zasypka inżynierska (35%),
- WE-10: P1: zasypka fundamentu; P3: zbrojenie ściany; P5-P8: zbrojenie i uszczelnianie zamków łuków prefabrykowanych ustroju nośnego, betonowanie zamków łuków prefabrykowanych ustroju nośnego, prace wykończeniowe, P8: wykonanie zasypki ściany,
- Pem-1: zbrojenie wlotu i wylotu przepustu,
- Pem-7: zbrojenie płyty zespalającej, deskowanie płyty zespalającej, betonowanie płyty zespalającej,
- M-11: montaż konstrukcji oporowych (jezdnia prawa), P1: zasypka obiektu, P2: zasypka obiektu,
- M-12: zbrojenie i uszczelnianie zamków łuków prefabrykowanych ustroju nośnego, betonowanie zamków łuków prefabrykowanych ustroju nośnego,
- WD-13: Zbrojenie płyty ustroju (100%).
Roboty elektryczne:
- zasilanie KSZR 1 (60%), 2 (50%), 5 (35%), 6 (45%), 7 (50%), 8 (95%), pompownia K2 (95%),
- budowa oświetlenia drogowego w km 20+500 do 21+000 (układanie linii kablowej wraz z fundamentami), Węzeł Wolin Wschód (układanie linii kablowej wraz z fundamentami), Węzeł Wolin Zachód, S3 przy MOP prawym – kontynuacja,
- rozpoczęcie prac przy zasilaniu MOP prawy.
Branża wod.-kan. i odwodnienie:
- prace na zbiornikach retencyjnych nr 1 (90%), 2 (75%), 2.1 (55%), 3 (95%), 4 (92%), 5 (80%), 6 (97%), 7 (90%), 7.1 (50%), 8 (50%), 12 (50%), 15 (40%), 15.1 (40%),
- kd: odcinek od D52-Wyl7 km18+400 (ułożenie kanału fi 300-25m, montaż studni i wylotu),
- kd: odcinek od D207 do D211 km 21+300+21+400 rozpoczęcie prac (ułożenie kanału fi 300-40m, montaż studni),
- kd: odcinek od D587 do Wyl111 31+950 (ułożenie kanału fi600-45m, montaż osadnika O23, montaż studni),
- kd: odcinek od rWp95 do rWp95.1 km 22+400 (ułożenie kanału fi 200, montaż wpustów i wylotów),
- kd: odcinek od rWp103 do rWp104 km 21+900 (ułożenie kanału fi 200, montaż wpustów i wylotów),
- kd: odcinek od rWp149 do rWp182 km 24+100-24+300 (ułożenie kanału fi 200, montaż wpustów i wylotów),
- kd: odcinek od rWp202 do rWp207 km 24+300-24+500 (ułożenie kanału fi 200, montaż wpustów i wylotów),
- kd: odcinek od rWyl15-r.D5.1 km18+400 (ułożenie kanału fi 200-10m, montaż studni i wylotu),
- kd: odcinek od Wyl38 do D214 km21+700 (ułożenie kanału fi300-82m, montaż studni),
- kd OUD: odcinek MD133 do MD135 km 26+940-27+040 (ułożenie kanału fi 300-45m, montaż studni),
- ks OUD: montaż oczyszczalni ścieków km 27+100, odcinek od B.OŚ-B.S1 rozpoczęcie prac (ułożenie kanału fi 200-15m, montaż studni).
Branża telekomunikacyjna:
- budowa kanału technologicznego – wykopane i włożone 6 połówek studni KT01;KT02;KT03;KT04;KT05;KT06 (17.050- 17.650); wykopana trasa odcinka od 17.050 km do 17.650 km.