Postęp prac za okres od 24.07.2023r. do 30.07.2023r.

Prace zrealizowane w bieżącym okresie sprawozdawczym

Prace administracyjne, wielobranżowe:
- działania nadzoru środowiskowego:

Nadzór przyrodniczy  w tyg. 30 wykonał standardowy przegląd miejsc związanych z identyfikacją i oceną poziomu  zagrożeń dla fauny i flory w okresie letnim. Herpetologia: przypadków wystąpienia śmiertelności płazów na placu budowy w tyg. 30 nie stwierdzono. Obserwowano poza ogrodzeniami przy rowach z wodą przekształcone już osobniki tegoroczne. Funkcjonują ogrodzenia tymczasowe. Bezpośrednich zagrożeń dla płazów  trwającymi pracami na placu budowy nie stwierdzono. Ornitofauna: w obrębie budowy obiektu WD13 w Troszynie trwa gniazdowanie jaskółek brzegówek Riparia riparia. NPW nadzoruje respektowanie ustalonego w uzgodnieniu z Wykonawcą, zakresu i harmonogramu prac w tym miejscu, tak by jaskółki bezpiecznie opuściły norki po okresie lęgowym. W tyg. 30 zredagowano i wysłano wniosek do RDOŚ w Szczecinie o wydanie zgody na zniszczenie po okresie lęgowym skarpy w km 32+400 i 31+800 z norkami brzegówki Riparia riparia. Teriofauna: zwierzęta swobodnie przekraczają plac budowy. Nie stwierdzono tropów zwierząt gatunków chronionych. Sprawdzano miejsca wykonywanych robót na ciekach przekraczających budowę, w tym na rzece Dziwna. Nie stwierdzono przypadków zanieczyszczania czy zamulania cieków. Sprawdzano jak co tydzień stan porządków. Nie stwierdzono istotnych uchybień w tym zakresie.

- opracowanie numeryczne projektu.

Prace projektowe:
- projekt warsztatowy -  łożyska sferyczne i cylindryczne Maurer MSM.

Roboty drogowe:
- dostawa kruszywa 0/31,5mm: 6.036,70 ton
- dostawa grysów do produkcji MMA: #2/5=982 t., #8/11=1.036 t, #11/16= 2.024 t    
- prace utrzymaniowe związane z utrzymaniem tymczasowych organizacji ruchu    
- prace rozbiórkowe na ulicy Kolejowej (97%)                
- humusowanie skarp i dna rowu oraz pasa rozdziału: S3 km 26+900-30+200LP
- odhumusowanie skarp i poboczy drogi DK-3                
- wykonanie wykopu: MOP prawy  S3 w km 20+250 - 21+200  - 5.000m3 (100%)
- wykonanie wykopu: S3 w km 21+400 - 22+200 strona lewa i prawa (90%)    
- wykonanie nasypu: S3 km 24+300-24+600 LP (80%), węzeł Wolin Zachód: Ł1, Ł2, Ł3 (92%);                                    
- ustawianie krawężnika na ulicy Kolejowej w Wolinie                
- wprowadzenie TOR od obiektu WD-9 do Wolina                
- wykonanie warstwy podbudowy AC22P: 30+600-31+060 L            
- wykonanie warstwy wiążącej S3 30+600-31+600 P                
- wykonanie stabilizacji w km 21+800 - 22+400 L            
- profilowanie skarp i dna rowu, uzupełnienie poboczy i pasa rozdziału: S3 km 26+900-30+200 LP                                
- wykonanie podbudowy zasadniczej w km 22+950 - 23+300 L            
- wykonanie podbudowy zasadniczej w km 23+350 - 23+600 LP    
- wykonanie podbudowy pomocniczej S3 km 21+800 - 22+400 L

Roboty mostowe:
- WŁ-1L: zbrojenie płyty przejściowej (100 %), betonowanie płyty przejściowej (100 %),
- WŁ-1P: zbrojenie ustroju nośnego (100%)                    
- W-2: zbrojenie zamków prefabrykatów łukowych ustroju nośnego, betonowanie zamków prefabrykatów łukowych ustroju nośnego                    
- W-2: P2: montaż konstrukcji oporowych                        
- WD-5: montaż płytek prefabrykowanych (100 %), wykopy pod mury oporowe (75 %)
- WD-5: P1: montaż konstrukcji oporowych (90%); P3: Montaż konstrukcji oporowych  (25 %), betonowanie poprzecznicy (100 %)
- W-6: zbrojenie zamków prefabrykatów łukowych ustroju nośnego        
- ML-7:  montaż belek CB przęsła 5-6 (100%)                    
- ML-7: P22: dozbrojenie strefy przypodporowej (100%)                
- M-7L: produkcja konstrukcji stalowej: osie 14-20: w produkcji na stołach dźwigary EW 1.18, EW 2.18, EW 1.17, EW 2.17 ; poprzecznice: P5, P6, P7; przygotowanie i malowanie wykonanych elementów; osie 20-21: przygotowanie technologiczne produkcji z zakresu przęsła  łukowego; w produkcji i w cięciu elementy poprzecznic:  C2/P10, C2/P11, C2/P12, C2/P13, C2/P14,  C2/P15, C2/P16,  C2/P17; w produkcji i w cięciu elementy łuku: ŁS.1, ŁS6, ŁS7,  ŁS.8, ŁS.9; przygotowanie do malowania wykonanych elementów
- montaż konstrukcji stalowej na budowie: spawanie elementów w osi 14-17, 21-23, montaż konstrukcji pomocniczej w osiach 21-23, montaż na stole montażowym dźwigarów w osi 14-20 - EW 1.9 i EW 2.9 i poprzecznicy P3. Montaż poprzecznicy P3 w osi 21-23    
- WE-10: P2: zbrojenie, deskowanie ściany; P5-P8: zbrojenie i uszczelniani zamków łuków prefabrykowanych, prace wykończeniowe, wykonanie drenażu ściany    - Pem-7: zbrojenie płyt przejściowych, zbrojenie wlotu przepustu, deskowanie wlotu przepustu                        
- konstrukcja oporowa M-11: zbrojenie zamków prefabrykatów łukowych ustroju nośnego
- konstrukcja oporowa M-12: wykonanie drenażu ścian               

Roboty elektryczne:
- zasilanie KSZR 1 (40%), 2 (40%), 5 (35%), 6 (45%), 7 (50%), 8 (95%), pompownia K2 (95%)
- budowa oświetlenia drogowego w km 20+500 do 21+000 (układanie linii kablowej wraz z fundamentami) TG, ul. Mickiewicza (układanie linii kablowej), Węzeł Wolin Wschód (układanie linii kablowej wraz z fundamentami), Węzeł Dargobądz, ul. Kolejowa - kontynuacja

Branża wod.-kan. i odwodnienie:
- prace  na zbiornikach retencyjnych nr 1 (90%), 2 (75%), 2.1 (55%),  3 (95%), 4 (92%) 5 (80%), 6 (97%), 7 (90%), 7.1 (50%), 8 (50%), 12 (50%), 15 (40%), 15.1 (40%)    
- kd: odcinek od D255 do Wyl44 km 21+200-21+220 (ułożenie kanału fi 400-16m, montaż studni i wylotu)                    
- kd: regulacja wpustów na ul. Mickiewicza
- kd OUD: odcinek od MD114 do MD116 km26+850-27+050 (ułożenie kanału fi 300-60m, montaż studni),odcinek MD96 do MD123 km27+020-27+160 (ułożenie kanału fi 300-18m, montaż studni)
- kd tłoczna: od tD3 w kierunku tD2 do wyl t.t.t.wyl1 km 28+290-28+450