Prace zrealizowane w bieżącym okresie sprawozdawczym
Prace administracyjne, wielobranżowe:
- działania nadzoru środowiskowego:
W tygodniu 4 dokonano przeglądów związanych z identyfikacją i oceną poziomu zagrożeń dla fauny, flory oraz cennych siedlisk w strefie oddziaływania budowanej drogi. Nie stwierdzono w tym okresie istotnych zagrożeń na terenach objętych pracami ani w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Wykonywane w tyg. 4 prace również nie stanowiły zagrożenia dla ptaków i zwierząt przypadkowo przebywających w rejonie placu budowy. Sprawdzano plac budowy w miejscach parkującego sprzętu. Nie stwierdzono nigdzie wycieków substancji ropopochodnych i porozrzucanych odpadów komunalnych mogących wabić zwierzęta. Istotnych uchybień z punktu widzenia realizacji warunków określonych w decyzjach środowiskowych, w tyg. 4 nie stwierdzono. Przeanalizowano i podsumowano aspekt poziomu emisji zapylenia mogącego występować przy burzeniu obiektu w km 32+400. Nie stwierdzono możliwości istotnie negatywnych oddziaływań w tym zakresie.
- opracowanie numeryczne projektu.
Prace projektowe:
- projekt technologiczny - deskowanie przyczółków WD-5 oś P1 i P3,
- projekt technologiczny - wzmocnienia podłoża za pomocą kolumn DSM. Obiekt WE-10,
- projekt montażu - most w ciągu lewej jezdni drogi ekspresowej nad Dziwną M-7L sekcja B w osiach 14-20,
- projekt warsztatowy ML-7 - sekcja B osie 17-20.
- STWiORB M-20.04.05 Konstrukcje oporowe z gruntu zbrojowego.
Roboty drogowe:
- dostawa kruszywa 0/31,5 mm - 4.038,40 t.,
- prace utrzymaniowe związane z utrzymaniem tymczasowych organizacji ruchu,
- wymiana gruntu S3 km 23+350 - 23+650 P (50%),
- wykop pod pas technologiczny S3 km 17+050 - 18+300 P - 1.000 m3 (40%),
- kolumny wymiany dynamicznej S3 km 24+060 - 24+500 L (60%),
- wykonanie podbudowy na Węźle Wolin łącznica 3, 4 wraz z rondem,
- wykonanie podbudowy zasadniczej S3 km 27+000 - 28+000 P.
Roboty elektryczne:
- kolizja WN G (Recław - Jagniątkowo): linia kablowa 110kV (90%),
- przebudowa kolizji PKP 15 kV przy WE-10 (100%), WD-9 (100%),
- prace na kolizjach nN07 (90%), sN10 (95%), nN11 (95%), nN20 (95%).
Roboty mostowe:
- WD-1: Troszyn - kruszenie i wywóz gruzu,
- WD-2: P1 - Zbrojenie fundamentu,
- WD-2: P2 - Zbrojenie fundamentu,
- WD-3: P1: Betonowanie ciosów, izolacja korpusu (80%),
- WD-3: P2: Betonowanie oczepu (100%),
- WD-3: P3: Betonowanie ciosów,
- WD-5: P1: Betonowanie fundamentu (100%),
- WD-5:P2: Zbrojenie fundamentu (100%),
- W-6 - Wykonanie kolumn DSM,
- ML-7: P7: Beton podkładowy (100%),
- ML-7: P14: Zbrojenie fundamentu (30%),
- ML-7: P16: Betonowanie filarów (100%),
- ML-7: P19: Zbrojenie filarów (90%), zasypka fundamentu (100%),
- ML-7: P23: Zbrojenie fundamentu (100%),
- WE-10: P1, P2, P3, P4: Dostawa stali zbrojeniowej,
- WE-10: P6: Zbrojenie ściany podpory, deskowanie ściany podpory (segment A1 i A2), betonowanie ściany podpory (segment A1),
- WE-10: P7: Zbrojenie ściany podpory, hydroizolacja fundamentu,
- WE-10: P8: Hydroizolacja fundamentu,
- M-11: Wykonanie pali CFA, dostawa stali zbrojeniowej,
- M-11: P1P: Wykonanie wykopu pod fundament, wykonanie betonu podkładowego,
- PEm-1: Wykop pod parasole, ułożenie i zasypanie parasoli z geomembrany,
- PEm-4: Wykop pod parasole, ułożenie i zasypanie parasoli z geomembrany,
- PEm-6: Zbrojenie płyt przejściowych.
Branża telekomunikacyjna:
- kolizja Orange 08 (90%), 12 (99%), 16 (65%), 17 (70%), 23 (50%), 27 (80%), 30 (95%), kable miedziane 04 (95%), Telkol1 (20%), Telkol 2 (90%).
Branża wod.-kan. i odwodnienie:
- budowa kanalizacji deszczowej odcinek od km 25+450-25+500 (ułożenie kanału fi 400 22m),
- budowa kanalizacji deszczowej odcinek od D456 do D450 wraz z wpustami + Wyl80 km27+700-27+900,
- budowa kanalizacji deszczowej odcinek od D616 do D617 wraz z wypustami km 27+750,
- budowa kanalizacji deszczowej odcinek od Wp258 do rWp262 + Wyloty km27+200,
- budowa kanalizacji sanitarnej tłocznej nr 2: TŁ.S2-TŁ.Ł13 km 20+330,
- prace na zbiornikach retencyjnych nr 1 (50%), 2 (45%), 2.1 (45%), 3 (45%), 5 ( 40%), 6 (90%), 7 (40%), 7.1 (40%), 8 (45%).
Branża melioracyjna:
- wykonany wykop pod rurę betonową przepustu km30+000.