Prace zrealizowane w bieżącym okresie sprawozdawczym
Prace administracyjne, wielobranżowe:
- działania nadzoru środowiskowego:
W tygodniu 17/2024 nadzór przyrodniczy jak co tydzień, wykonał przeglądy związane z identyfikacją i oceną poziomu zagrożeń dla fauny, flory oraz cennych siedlisk w strefie oddziaływania budowanej drogi. Ochłodzenie spowodowało, że płazy stały się mniej aktywne. Mimo to obserwowano godowanie płazów poza placem budowy. Na samym placu budowy nie stwierdzono płazów. Obserwowano w tyg. 17 brzegówki Riparia riparia, krążące nad placem budowy. Na drzewach w granicy inwestycji pozostawionych do adaptacji nie obserwowano budowania gniazd przez ptaki. Nie stwierdzono zagrożenia dla zwierząt przypadkowo przebywających w rejonie placu budowy. Do dnia 27.04.2024r. nie doszło do żadnych niebezpiecznych incydentów związanych z przypadkowym przebywaniem zwierząt na placu budowy. Nie stwierdzono nigdzie wycieków substancji ropopochodnych z parkującego sprzętu i pozostawionych odpadów komunalnych mogących wabić zwierzęta. Sprawdzano czystość cieków przepływających przez teren budowy. Nie stwierdzono zmian koloru czy zapachu prowadzonej wody. Nie stwierdzano zanieczyszczeń w wodzie.
Roboty drogowe:
- Naprawa wypłuczyn na S3,
- Prace utrzymaniowe związane z utrzymaniem tymczasowych organizacji ruchu,
- Wykonanie krawężników kamiennych na MOP L,
- Humusowanie skarp i rowów w km 19+900 -20+500 P,
- Humusowanie skarp i rowów w km 19+100 - 19+900 P,
- Wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa 0/31,5mm na S3 km 28+550 - 30+350 P,
- Wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa 0/31,5mm na łącznicy 1, 2, 3 na Węźle Wolin Zach.,
- Wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa 0/31,5mm na rondzie północnym oraz łączniku pomiędzy rondami - Węzeł Wolin Zach.,
- Profilowanie skarp i rowów w km S3 km 19+850 - 20+500 P,
- Wykonanie barier drogowych w poboczu S3 km 17+050 - 18+400 P,
- Wykonanie barier drogowych w pasie rozdziału S3 km 18+400 - 20+500,
- Budowa nasypu na jezdni prawej pomiędzy obiektem WD-3 a WE-4,
- Budowa nasypu na jezdni prawej w km 26+640 - 26+950 P,
- Warstwa wiążąca AC16W na S3 km 22+390 - 22+960 L i 22+380 - 23+140 P,
- Warstwa podbudowy AC22P na S3 km 23+540 - 24+600 L i 23+540 - 23+900 P.
Roboty mostowe:
- WŁ-1: spoinowanie desek gzymsowych (100 %),
- W-2: deskowanie i zbrojenie gzymsów,
- WD-3: wprowadzenie organizacji ruchu pod obiektem w celu montażu wież do wyparcia; wykonanie podlewek podłożyskowych w osi 1-2,
- WE-4: P2-P4: montaż łuków prefabrykowanych ustroju nośnego,
- WE-4: P4: zasypka obiektu,
- WD-5: P1: izolacja płyty przejściowej i korpusu,
- M-7L: sekcja B: izolacja kap chodnikowych, przygotowanie kap pod izolacje; sekcja C: zabicie dalb prowadzących w nurcie,
- M-7L: wykonanie konstrukcji stalowej: oś 21-23: montaż łożysk w osi 20 i 21 pod nasuwanie przęsła łukowego, montaż łożysk na pontonie, zdejmowanie podpór tymczasowych pomostu łuku, montaż i spawanie wypór z HEB 600 na sekcji łuku; - W-8: P1: montaż prefabrykatów łukowych,
- WE-10: P1: wykonywanie konstrukcji oporowej z gruntu zbrojonego; P2-P3: wykonanie konstrukcji oporowej z gruntu zbrojonego, zasypka obiektu; wykonanie drenażu; P4-P5: wykonanie konstrukcji oporowej z gruntu zbrojonego; P5-P8: izolacja zamków i łuków prefabrykowanych,
- WD-13: montaż deski gzymsowej (100%), zbrojen
Branża wod.-kan. i odwodnienie:
- kd: montaż piaskowników przy studni D94 km 19+320
- kd: montaż piaskownika przy studni D371 km27+350
- kd: montaż piaskowników przy studniach D522 i D523 km 30+100
- kd: odcinek od O3 do Wyl18 km19+320 (ułożenie kanału DN600 - 3,3m, montaż wylotu)
- kd: odcinek od D310 do D312 km 26+600 (ułożenie kanału DN500 - 32m, posadowienie studni D311 i D312)
- kd: odcinek od D310 do D307 km26+600 kontynuacja - układanie rury fi800, rozkuwanie fundamentów starego mostu
- kd: regulacja wpustów na odcinku km 27+250 (Wp265, Wp267, Wp267)
- kd: poprawa wpustu Wp312 km 24+270
- kd: poprawa wpustu Wp64 km 18+950
Branża energetyczna:
- montaż wysięgników - Węzeł Dargobdz,
- montaż opraw - Węzeł Dargobądz,
- budowa zasilania na MOP Lewy.
Branża melioracyjna:
- rurociąg 5.3 odcinek od S9 do S10 km 27+700 - 27+800,
- rurociąg 5.4 odcinek od S11 do W7 km 27+750.
Branża telekomunikacyjna:
- kanał technologiczny: 25.550-25.990 wciągnięte hdpe+pakiet+kabel, ułożone rury, ułożona folia; 26.400 próba wstawienia studni KT106- nieudana; budowa przyłącza telekomunikacyjnego na OUD,
- wykonanie kanału technologicznego na odcinku od Miękowa do Goleniowa wykopy + układanie kanału + montaż studni,
- wykonanie kanału technologicznego na odcinku od Troszyn do Brzozowa wykopy + układanie kanału + montaż studni.
Architektura i konstrukcja:
- Ekran E05: montaż podwalin - 40 szt.,
- Ekran E17: montaż słupów i betonowanie głowic 17 szt.,
- Ekran E17: montaż podwalin - 16 szt.,
- Ekran E20: montaż słupów i betonowanie głowic 30 szt.,
- Ekran E21: montaż słupów 25 szt.,
- Ekran E22: montaż słupów 12 szt.,
- Ekran E22: wiercenie pali 7 szt.,
- Ekran E23:wiercenie pali 50 szt.,
- Ekran E23: montaż słupów 15 szt.
- Montaż bramownic pod znaki zmiennej treści w km 17+600, 19+160, 22+800,26+900.