Postęp prac za okres od 21.08.2023r. do 27.08.2023r.

Prace zrealizowane w bieżącym okresie sprawozdawczym

Prace administracyjne, wielobranżowe:
- działania nadzoru środowiskowego:

Nadzór przyrodniczy  w tyg. 34 wykonał przegląd miejsc związanych z identyfikacją  i oceną poziomu  zagrożeń dla fauny i flory w okresie lata, które  mogą mieć przyczyny w wykonywanych pracach przy realizacji inwestycji. Podczas przeglądów zwracano dużą uwagę na prace ziemne z wykopami, które mogą stanowić pułapkę dla płazów i innych zwierząt. Nie stwierdzono nigdzie uwiezionych zwierząt. Zwracano uwagę na prawidłowe kształtowanie ścian wykopów. Przeglądano rozlewiska na budowie, które powstały po opadach deszczu. Nie stwierdzono płazów w miejscach wypełnionych wodą. O tej porze rozlewiska nie stanowią już zagrożeń niekontrolowanym rozrodem płazów. W tyg. 34 wykonano kolejną lustrację budowy związaną z identyfikacją zagrożeń związanych z gniazdowaniem brzegówki Riparia riparia na terenie budowy. Nie obserwowano już ptaków w pobliżu gniazd. W przypadku tego gatunku zdarza się, że przed odlotem wracają one jeszcze na noclegi do norek lęgowych. Skarpy z występującymi norkami w obu miejscach  pozostawione są do wydania decyzji derogacyjnej. Nadzór w tyg. 34 prowadził obserwacje herpetologiczne i ornitologiczne, monitorował skarpy humusu, monitorował miejsca z występującą rośliną inwazyjną rdestowiec. Nie stwierdzono w tyg. 34 istotnych uchybień podczas prowadzonych kontroli. Drobne uwagi przekazywano Wykonawcy. Do dnia 26.08.2023 nie doszło do żadnych niebezpiecznych incydentów związanych z przypadkowym przebywaniem zwierząt na placu budowy.

- opracowanie numeryczne projektu.

Prace projektowe:
- projekt technologiczny – próbnego obciążenia statycznego i dynamicznego,
- projekt technologiczny – ekrany przeciwhałasowe na obiektach mostowych ML-7 i W-8.
- STWiORB B-10.04.01 Roboty pokrywcze,
- STWiORB D-07.02.01 Oznakowanie pionowe,
- STWiORB D-07.03.02 System zarządzania ruchem.

Roboty drogowe:
- dostawa kruszywa 0/31,5 mm - 5.983,25 t.,
- dostawa grysów do produkcji mma: #0/2= 1 400 t, #2/5= 986 t, #4/8=1.463 t. #8/1=2.099 t.,
- prace utrzymaniowe związane z utrzymaniem tymczasowych organizacji ruchu,
- prace rozbiórkowe na ulicy Kolejowej (99%),
- humusowanie skarp i dna rowu oraz pasa rozdziału: S3 km 26+900-30+200LP,
- odhumusowanie skarp i poboczy drogi DK-3, odhumusowanie drogi L-03,
- wykonanie wykopu: S3 w km 21+400 - 22+200 LP (99%),  km 29+000 - 29+800 P,
- wykonanie nasypu: S3 km 24+300-24+600 LP (97%), węzeł Wolin Zachód: Ł1, Ł2, Ł3 (97%); budowa nasypu na WWW,
- ustawianie krawężnika na rondzie północnym WWZ oraz łączniku pomiędzy rondami,
- profilowanie skarp i dna rowu, uzupełnienie poboczy i pasa rozdziału: S3 km 26+900-30+200 LP,
- warstwa podbudowy zasadniczej z kruszywa 0/31,5mm w km 19+900 - 21+000 P,
- warstwa podbudowy zasadniczej z kruszywa 0/31,5mm w km 21+800 - 22+400 P,
- warstwa podbudowy zasadniczej z kruszywa 0/31,5mm w km 21+860 - 22+400 L,
- warstwa podbudowy pomocniczej z kruszywa 0/31,5mm w km 24+550 - 25+220 L,
- warstwa podbudowy zasadniczej z kruszywa 0/31,5mm w km 21+820 - 22+390 P.

Roboty mostowe:
- WŁ-1L: wykonanie izolacji na płytach przejściowych (100%), wykonanie izolacji na płytach przejściowych,
- WŁ-1P: wykonanie izolacji kap chodnikowych (100 %), wykonanie izolacji na płytach przejściowych,
- WŁ-1P: P1 i P3: wykonanie drenażu za płytą przejściową (100 %),
- W-2: P1: montaż konstrukcji oporowych, zasypka obiektu,
- W-2: P2: montaż konstrukcji oporowych, zasypka obiektu,
- WD-3: P1: wykonanie wykopu pod mur oporowy na korpusie, wykonanie podwaliny pod mury oporowe na korpusie  (100 %),
- WE-4: P1: zasypka ściany, wykonanie drenażu ściany,
- WD-5: wykopy pod mury oporowe (75 %), zbrojenie ustroju nośnego (100 %), otwory pod sączki i wpusty (100 %), szalowanie ustroju nośnego (100 %),
- WD-5: P1:  montaż murów oporowych (90 %),  zbrojenie oczepu murów oporowych (100 %),
- WD-5: P3:  montaż murów oporowych (25 %),
- W-6: zbrojenie i uszczelnianie zamków prefabrykatów łukowych ustroju nośnego, betonowanie zamków prefabrykatów łukowych ustroju nośnego,
- ML-7: P1-P2: zbrojenie ustroju nośnego (85%),
- ML-7: P5-P7: montaż płytek (100%),
- ML-7: Sekcja D: układanie poprzecznic i boków prefabrykowanych + zbrojenie koszy nad dźwigarami (100%),
- ML-7: osie 15-16: montaż prefabrykatów (100%), montaż BHP (100%),
- ML-7: P14-P15: zbrojenie płyty (55%),  montaż BHP (100%), uszczelnianie prefabrykatów pod betonowanie (100%),
- ML-7: P21: zbrojenie filara (100%), deskowanie (95%),
- M-7L: produkcja konstrukcji stalowej: osie 14-20: w produkcji na stołach dźwigary  W 1.16, EW 2.16, EW 1.11, EW 2.11, EW 1.15, EW 2.15, EW 1.10, EW 2.10, EW 1.14, EW 2.14, EW 1.13, EW 2.13; przygotowanie i malowanie wykonanych elementów; osie 20-21: przygotowanie technologiczne produkcji z zakresu przęsła  łukowego;  w produkcji i w cięciu elementy łuku: ŁS 6, ŁS7, ŁS8, ŁS9, ŁN9, ŁN8, RN.4, RN.5, RS5, RN 5.4 (wezgłowie), RS 5.4 (wezgłowie), W1, W2; przygotowanie do malowania wykonanych elementów,
- montaż konstrukcji stalowej na budowie: spawanie elementów w osi 14-20, 21-23, montaż konstrukcji pomocniczej w osiach 21-23;  montaż dźwigarów w osi 14-20 - EW 1.12 i EW 2.12,
- W-8: montaż deski gzymsowej (30%),
- WD-9: P4: montaż murów oporowych, zasypka inżynierska (25%),
- WE-10: P1: zasypka fundamentu; P2: zbrojenie, deskowanie, betonowanie ściany (segment B); P3: zbrojenie ściany; P5-P8: zbrojenie i uszczelnianie zamków łuków prefabrykowanych ustroju nośnego, betonowanie zamków łuków prefabrykowanych ustroju nośnego, prace wykończeniowe, P8: wykonanie zasypki ściany,
- Pem-3: izolacja nadbetonu przepustu,
- Pem-7: zbrojenie płyt przejściowych,  deskowanie płyt przejściowych,  betonowanie płyt przejściowych (jezdnia lewa), zbrojenie płyty zespalającej, deskowanie płyty zespalającej,
- konstr. oporowa M-11: wykonanie ochrony izolacji prefabrykatów łukowych ustroju nośnego (jezdnia prawa), montaż konstrukcji oporowych (jezdnia prawa), P1: zasypka obiektu, P2: zasypka obiektu,
- konstr. oporowa M-12: zbrojenie i uszczelnianie zamków łuków prefabrykowanych ustroju nośnego, betonowanie zamków łuków prefabrykowanych ustroju nośnego,
- WD-13: Zbrojenie płyty ustroju (100%).

Roboty elektryczne:
- zasilanie KSZR 1 (60%), 2 (40%), 5 (35%), 6 (45%), 7 (50%), 8 (95%), pompownia K2 (95%),
- budowa oświetlenia drogowego w km 20+500 do 21+000 (układanie linii kablowej wraz z fundamentami), Węzeł Wolin Wschód (układanie linii kablowej wraz z fundamentami), Węzeł Wolin Zachód – kontynuacja.

Branża wod.-kan. i odwodnienie:
- prace na zbiornikach retencyjnych nr 1 (90%), 2 (75%), 2.1 (55%),  3 (95%), 4 (92%), 5 (80%), 6 (97%), 7 (90%), 7.1 (50%), 8 (50%), 12 (50%), 15 (40%), 15.1 (40%),
- kd: odcinek od D51 do Wyl6 km 18+400-18+500 (ułożenie kanału fi 200, montaż wpustów),
- kd: odcinek od D323 do Wyl64 27+100 (ułożenie kanału fi 300-53m, montaż studni),
- kd: odcinek od D562 do D563 (ułożenie kanału fi 300 30m, montaż studni i wpustu),
- kd: odcinek od D566 do D565 (ułożenie kanału fi 300 30m, montaż studni i wpustu),
- kd: odcinek od D582 do Wyl107 31+750-31+850 (ułożenie kanału fi 600, montaż studni),
- kd: odcinek od rWp151 do rWp156 km 24+100-24+300 (ułożenie kanału fi 200, montaż wpustów i wylotów),
- kd: odcinek od rWp178 do rWp180 km 24+100-24+300 (ułożenie kanału fi 200; montaż wpustów i wylotów),
- kd OUD: odcinek MD139 do M.M.Wyl9 km 27+100 (ułożenie kanału fi 300 -70m, montaż studni i wylotu).

Branża telekomunikacyjna:
- budowa kanału technologicznego – dowiązanie do Węzła Goleniów. Budowa kanału na odcinku 130 m, wykonano ułożenie kanalizacji, kabla sygnalizacyjnego oraz montaż 6 studni, zasypanie oraz zagęszczenie wykopów.