Prace zrealizowane w bieżącym okresie sprawozdawczym
Prace administracyjne, wielobranżowe:
- działania nadzoru środowiskowego:
W tyg. 25 wykonał standardowy przegląd miejsc związanych z identyfikacją i oceną poziomu zagrożeń dla fauny i flory w okresie wiosny. Herpetologia: przypadków wystąpienia śmiertelności płazów na placu budowy w tyg. 25 nie stwierdzono. W końcową fazę wszedł okres przeobrażeń niektórych gatunków płazów. Dyspersja młodocianych osobników przebiega w różnych przypadkowych kierunkach. Sprawdzano czy na placu budowy w miejscach wrażliwych herpetologicznie nie dochodzi do śmiertelności tegorocznych przekształconych w formy dorosłe młodocianych osobników. Nadzór nie przewiduje istotnych zagrożeń w tym zakresie. Funkcjonują ogrodzenia tymczasowe. Bezpośrednich zagrożeń dla przeobrażających się płazów nie stwierdzono. Ornitofauna: NPW jest w stałym kontakcie z Wykonawcą i zwracał kolejny raz uwagę pracownikom w terenie na występujące zagrożenia w tym zakresie. W obrębie budowy obiektu WD13 w Troszynie trwa gniazdowanie jaskółek brzegówek. NPW nadzoruje respektowanie ustalonego w uzgodnieniu z Wykonawcą, zakresu i harmonogramu prac w tym miejscu, tak by jaskółki bezpiecznie opuściły norki po okresie lęgowym. Teriofauna: zwierzęta swobodnie przekraczają plac budowy. Nie stwierdzono nigdzie uwięzionych zwierząt w wykopach. Nie stwierdzono tropów zwierząt gatunków chronionych. Wykonywane prace nie ingerują w inne cenne siedliska poza granicami budowy. Nie stwierdzono na terenie przeznaczonym pod inwestycję występowania gatunków chronionych fauny i flory. Sprawdzano jak co tydzień stan porządków. Nie stwierdzono istotnych uchybień w tym zakresie.
- opracowanie numeryczne projektu.
Prace projektowe:
- projekt technologiczny deskowania poprzecznic WD-5,
- projekt montażu ML-7 sekcja C osie 20-21.technologiczny - schemat montażu prefabrykatów łukowych WE-10.
Roboty drogowe:
- dostawa kruszywa 0/31,5 mm: 9.561,65 t.,
- dostawa grysów do produkcji mma: #2/5=994 t., #8/11=523 t., #11/16=2454 t.,
- prace utrzymaniowe związane z utrzymaniem tymczasowych organizacji ruchu,
- wprowadzenie TOR: S3 km 20+150-21+300 L,
- prace rozbiórkowe na ulicy Kolejowej (80%), frezowanie obszaru pętli autobusowej w Wolinie,
- wykonanie wykopu: S3 km 21+400-22+200 LP, MOP prawy (97%), D-06 (95%),
- wykonywanie nasypów: S3 km 24+300-24+600 LP, węzeł Wolin Zachód: Ł1, Ł2, Ł3 (80%), D-09,
- wykonywanie stabilizacji: węzeł Dargobądz, Z-05,
- wykonywanie podbudowy z kruszywa 0/31,5 mm: S3 k 23+350-23+650 L, Węzeł Dargobądz,
- wykonywanie nawierzchni betonowej - Węzeł Wolin Wschód rondo północne,
- wykonywanie warstwy wiążącej: D-01 km 0+000-0+225,
- profilowanie skarp i dna rowu, uzupełnianie poboczy i pasa rozdziału S3 km 26+900-30+200 LP.
Roboty mostowe:
- WŁ-1L: zbrojenie ustroju nośnego (70%),
- WŁ-1P: montaż płytek prefabrykowanych (90%), zbrojenie poprzecznicy (100%),
- W-2: wykonywanie wykopu pod fundament i deskowanie ław fundamentowych konstrukcji oporowych,
- WE-4: P1: zbrojenie, deskowanie, betonowanie ściany podpory (segm. A2),
- WE-4: P2: hydroizolacja ściany podpory,
- WD-5: montaż wież do wyparcia ustroju (90%), wykopy pod konstrukcje oporowe (75%), podwalina pod drenaż (100%), dostawa zbrojenia na ustrój nośny (100%), dostawa konstrukcji oporowych (80%),
- W-6: wykop i deskowanie fundamentów konstrukcji oporowej,
- M-7L: P4-P5: montaż belek (100%),
- prod. konstr. stalowej: osie 14-17: w produkcji na stołach dźwigary EW1.8, W2.8, EW1.9, EW2.9; malowanie wykonywanych elementów; osie 20-21: przygotowanie technologiczne produkcji z zakresu przęsła łukowego; w produkcji i cięciu elementy poprzecznic: C1/P3, C1/P4, C1/P5, C1/P6, C1/P7, C1/P8, C1/P19, C1/P20, C1/21. C1/P22, C1/P23, C1/P24, C1/P25, w produkcji na stołach poprzecznic podporowe: G/G1, G/G2,
- montaż konstrukcji stalowej na budowie: spawanie elementów w osi 14-16, 21-23, montaż konstrukcji pomocniczej w osiach 21-23, montaż dźwigarów w osi 15-17, Ew1.6, EW2.6, EW1.7, EW2.7 i poprzecznicy P3,
- W-8: zasypka obiektu strona lewa (100%),
- WE-10: P1: zbrojenie, deskowanie, betonowanie ściany podpory (segm. B); P2/P3: zbrojenie, deskowanie, betonowanie fundamentu (segm. A1),
- WE-10: P5, P6, P7, P8: montaż prefabrykowanych łuków ustroju nośnego,
- WE-10: P8: hydroizolacja fundamentu i ściany podpory,
- M-11: P2: zbrojenie, deskowanie, betonowanie ściany podpory (P); P1 i P2: zasypka obiektu - wykonanie platformy dla dźwigu,
- M-12T: P1 i P2: zasypka obiektu - wykonanie platformy dla dźwigu,
- PEm-3: zbrojenie i deskowanie nadbetonu,
- PEm-7: zbrojenie płyt przejściowych, wlotu i wylotu, deskowanie wlotu i wylotu,
- konstr. oporowa M-1: zasypka elementów prefabrykowanych.
Roboty elektryczne:
- prace na kolizjach nN 20 (96%), nN 07 (96%),
- zasilanie KSZR 2 (40%), 5 (30%), 6 (45%), 7 (35%), 8 (95%), pompownia K2 (95%),
- budowa oświetlenia drogowego w km 20+500 do 21+000 (układanie linii kablowej wraz z fundamentami) TG, ul. Mickiewicza (układanie linii kablowej), Węzeł Wolin Wschód (układanie linii kablowej wraz z fundamentami) – kontynuacja.
Branża wod.-kan. i odwodnienie:
- prace na zbiornikach retencyjnych nr 1 (90%), 2 (75%), 2.1 (55%), 3 (95%), 4 (92%) 5 (80%), 6 (97%), 7 (90%), 7.1 (50%), 8 (50%), 12 (50%), 15 (40%), 15.1 (40%),
- kd: odcinek od Wyl76 do D412 km24+200-24+300 (ułożenie kanału fi 800-55m + montaż studni),
- kd: odcinek od D367-D371 km27+200-27+350 (ułożenie kanału fi 300-83m;fi 200-do wp + montaż studni i wp),
- kd: odcinek od D528-D537 km 30+400-30+550 (ułożenie kanału fi200 do Wp + montaż Wp),
- kd: odcinek od D530-D539 km 30+400-30+550 (ułożenie kanału fi 200 do Wp + montaż Wp),
- kd: odcinek od D531-D544 km 30+400-30+550 (ułożenie kanału fi 200 do Wp + montaż Wp),
- kd: odcinek od D527-O19-Wyl19 (montaż osadnika ),
- kd: odcinek od D552-D560 km30+600 (ułożenie kanału fi 200 do Wp + montaż Wp),
- kd: odcinek od D195 do D201 km21+300-21+500( rozpoczęcie prac),
- kd: odcinek od D520 do D524 km30+100 ( ułożenie kanału fi 300-25m; fi 20 do wp + montaż studni i Wp),
- kd MOP L: odcinek od MD49 do MD54 km20+600-20+750(ułożenie kanału fi 600-60m; fi 500-38m; fi400-25m),
- kd MOP L: odcinek od MD52 do MD85 km20+600-20+750 (ułożenie kanału fi 300-40m).
Branża melioracyjna:
- rów bez nazwy 8 km19+500 (rozbiórka rowu, odmulanie),
- rurociąg 5.1 od S1 do S2 27+250 (ułożenie kanału fi300-35m + montaż studni).