Prace zrealizowane w bieżącym okresie sprawozdawczym
Prace administracyjne, wielobranżowe:
- działania nadzoru środowiskowego:
W tygodniu 12/2024 odbyły się 2 wizyty terenowe na placu budowy. Nadzór przyrodniczy wykonał przeglądy związane z identyfikacją i oceną poziomu zagrożeń dla fauny, flory oraz cennych siedlisk w strefie oddziaływania budowanej drogi. Na placu budowy warunki pogodowe stanowiły już o początku fenologicznego okresu wiosennego dla wielu gatunków zwierząt. Zaczyna się okres wegetacji niektórych gatunków roślin. Na placu budowy nie stwierdzono żadnych płazów. Nie obserwowano na drzewach pozostawionych do adaptacji początku budowania gniazd przez ptaki. Nie stwierdzono też zagrożenia dla ptaków przed okresem lęgowym i zwierząt przypadkowo przebywających w rejonie placu budowy. Nie stwierdzono nigdzie wycieków substancji ropopochodnych z parkującego sprzętu i pozostawionych odpadów komunalnych mogących wabić zwierzęta. Do dnia 22.03.2024r. nie doszło do żadnych niebezpiecznych incydentów związanych z przypadkowym przebywaniem zwierząt na placu budowy.
Roboty drogowe:
- dostawa grysów do produkcji mma: #8/11=570 t.,
- naprawa wypłuczyn na S3,
- prace utrzymaniowe związane z utrzymaniem tymczasowych organizacji ruchu,
- skarpowanie przy S3,
- humusowanie skarp, poprawa poboczy,
- wykonanie prac wykończeniowych na węźle Dargobądz,
- rozebranie podbudowy z kruszywa w starym śladzie DK-3 na węźle Dargobądz,
- rozebranie ekranów akustycznych na węźle Dargobądz wzdłuż starego śladu DK-3.
Roboty mostowe:
- WŁ-1: poprawki w zakresie izolacji skrzydełek i ścianki zaplecznej, izolacja kap, zbrojenie i szalowanie kap do dylatacji, montaż brakujących krawężników i desk gzymsowych,
- WE-4: betonowanie ściany w osi 4 seg. B,
- WD-5: izolacja kap, zbrojenie kap, montaż krawężników, montaż drenów podłużnych,
- ML-7: P1-P4: izolacja MMA na kapach chodnikowych (100%),
- ML-7: sekcja C: zdemontowane wieże podpór tymczasowych od strony Szczecina,
- ML-7: sekcja B: porządkowanie placu budowy i czyszczenie konstrukcji stalowej,
- wykonanie konstrukcji stalowej: P21-23:montaż wież montażowych w osi 20 i 21 pod nasuwanie przęsła łukowego, montaż konstrukcji wsporczej na pontonie, demontaż wież WN1 i WN2 na nasypie, montaż stężeń tymczasowych pomostu łuku,
- W-8: P1 i P2: wykonanie wykopu i betonu podkładowego (100%), zbrojenie fundamentów (50%),
- WD-9: prefabrykacja zbrojenia kap chodnikowych (100%),
- M-11 L: kucie pali, próbne obciążenia,
- WD-13: wykonanie izolacji Mma na kapach chodnikowych,
- Pem-5: wypompowywanie wody z terenu wokół przepustu, izolacja i zasypka ścian przepustu.
Branża wod.-kan. i odwodnienie:
- kd: odcinek od D268 do D274 km 23+300 (ułożenie kanału fi300-12m, montaż studni),
- kd: odcinek od D269 piaskownik km 23+300 (montaż piaskownika),
- kd: odcinek od D289 do D306A km 25+500 (ułożenie kanału fi300-20m, montaż studni),
- kd: odcinek od D290 do D287 km 25+400-25+700 (ułożenie kanału fi500-70m, fi400-30m, montaż studni),
- ks: odcinek DN 600 m ul. Prosta Wolin,
- ks: wiadukt w Płocinie: odwodnienie drogi DN 300 mm,
- ks: Wolin Zachód montaż wylotów odwodnienia drogi,
- ks: ul. Prosta - Mickiewicza w Wolinie kanalizacja deszczowa D500 mm,
- ks: budowa kanalizacji przy S3 od DW-9 do W-8, odwodnienie drogi w wiadukt Płocin.
Branża melioracyjna:
- rurociąg bez nazwy 1 km 28+650 do 29+000 (ułożenie kanału fi500-200m, montaż studni).
Branża telekomunikacyjna:
- kanał technologiczny 24.130 wstawiono studnie Kt 80.1; Kt 80.2.
Prace projektowe:
- konstrukcje wsporcze systemu zarządzania ruchem - MOP lewy, MOP prawy,
- projekt technologii i organizacji montażu drogowych barier ochronnych.