Postęp prac za okres od 17.04.2023r. do 23.04.2023r.

Prace zrealizowane w bieżącym okresie sprawozdawczym

Prace administracyjne, wielobranżowe:
- działania nadzoru środowiskowego:

W tygodniu 16/2023 wykonano przeglądy związane z identyfikacją i oceną  poziomu zagrożeń dla fauny i flory w okresie wiosennym. W tygodniu 16 stwierdzono obecność płazów na terenach wokół budowy poza ogrodzeniami tymczasowymi. Obserwacje zagrożeń będą kontynuowane. Aktualnie do końca migracji wiosennych występuje zagrożenie możliwością przedostawania się płazów za ogrodzenia przez występujące punktowo nieszczelności lub wzdłuż cieków. Ptaki w tyg. 16 na początku  okresu lęgowego kontynuują  intensywne budowy gniazd. Trwające prace nie ingerują już w żaden sposób w cenne siedliska ornitofauny. Nie stwierdzono zachodzącego procesu gniazdowania na terenie budowy. Odnotowuje się pojedyncze tropy zwierząt przekraczających teren budowy w miejscach wykonanych przejść. Nie stwierdzono  porozrzucanych odpadów komunalnych i innych nieporządków. Innych Istotnych uchybień z punktu widzenia realizacji warunków określonych w decyzjach środowiskowych, na końcowym etapie budowy w tyg. 16 nie stwierdzono.

- opracowanie numeryczne projektu.

Prace projektowe:
- tom 6a - Przebudowa sieci telekomunikacyjnych,
- projekt warsztatowy ML-7 sekcja B osie 17-20,
- projekt technologiczny - Schemat montażu prefabrykatów łukowych W-2,
- projekt technologiczny - Schemat montażu prefabrykatów łukowych W-6,
- projekt montażu - Most w ciągu lewej jezdni drogi ekspresowej nad Dziwną M-7L sekcja B, w osiach 14-20- rewizja rysunków montażu pomiędzy podporami P14 i P15,
- STWiORB M-19.01.05 Balustrady stalowe.

Roboty drogowe:
- dostawa kruszywa 0/31,5 mm -7.407,65 t.,
- dostawa grysów do produkcji MMA - #8/11 - 3.025 t, #16/22 - 985 t.,
- układanie warstwy podbudowy zasadniczej AC 22P S3 km 27+790-28+400 L i 29+150-30+100 P  i odcinek próbny warstwy wiążącej AC 16W  S3 km 27+010 - 27+210 P,
- prace rozbiórkowe na ulicy Kolejowej,
- prace utrzymaniowe związane z utrzymaniem tymczasowych organizacji ruchu,
- wykonanie wykopu: MOP lewy  S3 w km 20+250 - 21+200  - 5.000m3 (15%),
- wykonanie nasypu: S3 km 24+300-24+600 LP (69%)), węzeł Wolin Zachód: Ł1, Ł2, Ł3 (66%), L-01, D-05,
- profilowanie podłoża S3 km 30+600-30+900 LP,
- wykonanie materaca z geosyntetyku S3 km 23+650 - 24+050 LP - prace zakończono,
- roboty ziemne wykop/nasyp OUD i Z-05,
- wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa 0/31 mm na Ł3, L4 Rondo Południowe Węzeł Wchód,
- wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa 0/31,5mm w wykopie S3 20+200 - 21+200 L z łącznicami - wjazdową i wyjazdową na MOP L.

Roboty elektryczne:
- prace na kolizjach SN 10 (97%), nN 20 (96%), nN 07 (96%),
- zasilanie KSZR 6 (40%).

Roboty mostowe:
- WŁ-1 – Montaż rusztowań przy poprzecznicach, przygotowanie montażu wyparcia belek CB,
- WŁ-1 : P1: Zbrojenie murów oporowych (75 %),
- WŁ-1 : P1, P3:  Zbrojenie poprzecznic (20 %),
- W-2: P1: Hydroizolacja ścian,
- W-2: P2: Hydroizolacja ścian,
- WD-3: Wykonanie podlewek podłożyskowych, zakończenie montażu łożysk (100 %), uporządkowanie terenu i wywiezienie odpadów budowlanych,
- WE-4: P1:  Zbrojenie, deskowanie, betonowanie fundamentu,
- WE-4: P2: Zbrojenie, deskowanie ściany podpory,
- WE-4: P3: Zbrojenie ściany podpory,
- WD-5: P1: Zbrojenie korpusu (60 %), szalowanie korpusu,
- WD-5: P2: Zasypka inżynierska na fundamencie, izolacja słupów,
- W-6: P1: Betonowanie i rozdeskowanie ściany podpory,
- W-6: P2: Hydroizolacja ściany podpory,
- M-7L: P2, P3, P14, P15, P16, P17: Zbrojenie i betonowanie ciosów - sekcja A,
- M-7L: P4: Zbrojenie i betonowanie poprzecznicy na stendzie,
- M-7L: P21: Wykonanie pali CFA-IS,
- Prod. konstr. stalowej: osie 14-17: W produkcji na stołach dźwigary EW1.1, EW2.1, EW 1.2, EW 2.2, EW 1.3, EW 2.3, EW 1.4, EW 2.4 , poprzecznice P1, P2, P3, P4,
- Prod. konstr. stalowej: osie 21-23: W produkcji na stołach dźwigary EW1.1 EW1.3, EW 1.4, EW 1.5 EW 2.1, EW 2.3, EW 2.5,
- Prod. konstr. stalowej: osie 21-23: Malowanie dźwigary EW 2.2 , rozpoczęcie montażu na stołach poprzecznic: P1, P2, P3,
- Budowa: Transport i montaż konstrukcji pomocniczej,
- W-8: Montaż murów oporowych, zasypka inżynierska (70%),
- WD-9: P1: Wykonanie kolumn DSM,
- WE-10: P1: Wykonanie betonu podkładowego,
- WE-10: P5: Zbrojenie i deskowanie ściany podpory,  betonowanie ściany podpory (segment A1 i A2),
- WE-10: P7: Zbrojenie i deskowanie głowicy ściany podpory,
- WE-10: P8: Zbrojenie ściany podpory,
- M-11: P2: Betonowanie i rozdeskowanie fundamentu,
- M-12T: P1: Zbrojenie ściany podpory,
- M-12T: P2: Zbrojenie ściany podpory,
- WD-13: P2 - Zbrojenie i betonowanie filarów (100%),
- WD-13: P3: Zbrojenie korpusu przyczółka (50%),
- PEm-6: Zbrojenie i deskowanie płyty zespalającej,
- Mur M-1 - Wykonanie wykopu pod elementy prefabrykowane, wykonanie betonu podkładowego pod elementy prefabrykowane, ustawienie elementów prefabrykowanych, wykonanie hydroizolacji elementów prefabrykowanych.

Branża wod.-kan. i odwodnienie:
- prace na zbiornikach retencyjnych nr 1 (90%), 2 (75%), 2.1 (55%), 4 (90%) 5 (80%), 6 (95%), 7 (40%), 7.1 (45%), 8 (45%), 12 (45%), 15 (20%),  15.1 (30%),
- kd: odcinek od D54 do Wyl8 km18+600 (ułożenie kanału fi 1000-24m),
- kd:  odcinek od D56 do D54 km18+600 (ułożenie kanału fi 1000-22m),
- kd: odcinek od D81 do D70 wraz w Wyl11 km18+600 (ułożenie kanału fi 500-17m; fi400-50m; fi300-30m),
- kd: odcinek od Wyl100 do D569.2 km 31+000 (ułożenie kanału fi 1000-40m; fi 400-4m),
- kd: wyl2 i wyl3.