Postęp prac za okres od 15.04.2024r. do 21.04.2024r.

Prace zrealizowane w bieżącym okresie sprawozdawczym

Prace administracyjne, wielobranżowe:
- działania nadzoru środowiskowego:

W tygodniu 16/2024 nadzór przyrodniczy jak co tydzień, wykonał przeglądy związane z identyfikacją i oceną poziomu zagrożeń dla fauny, flory oraz cennych siedlisk w strefie oddziaływania budowanej drogi. Ochłodzenie spowodowało, że płazy stały się mniej aktywne poza granicami inwestycji. Obserwowano godowanie płazów poza placem budowy. Poza placem budowy obserwowano już kijanki jako pierwsze stadium przeobrażania się płazów. Na samym placu budowy nie stwierdzono płazów. Nie obserwowano jeszcze brzegówek Riparia riparia. Nadzór prosi o zukosowanie wszystkich pionowych skarp. Podczas przeglądu w tyg. 16 takie skarpy stwierdzono w miejscach eksploatacji humusu. Na drzewach w granicy inwestycji pozostawionych do adaptacji nie obserwowano budowania gniazd przez ptaki. Nie stwierdzono zagrożenia dla zwierząt przypadkowo przebywających w rejonie placu budowy. Do dnia 20.04.2024r. nie doszło do żadnych niebezpiecznych incydentów związanych z przypadkowym przebywaniem zwierząt na placu budowy. Nie stwierdzono nigdzie wycieków substancji ropopochodnych z parkującego sprzętu i pozostawionych odpadów komunalnych mogących wabić zwierzęta. Sprawdzano czystość cieków przepływających przez teren budowy. Nie stwierdzono zmian koloru czy zapachu prowadzonej wody. Nie stwierdzano zanieczyszczeń w wodzie.

Roboty drogowe:
- Naprawa wypłuczyn na TG,
- Prace utrzymaniowe związane z utrzymaniem tymczasowych organizacji ruchu,
- Wykonanie krawężników kamiennych na MOP lewy,
- Humusowanie skarp i rowów w km 19+900 -500+500 jezdnia prawa,
- Wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa 0/31,5mm na TG w km 22+400 - 23+250 jezdnia prawa,
- Wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa 0/31,5mm na TG w km 23+550 - 24+200 jezdnia lewa,
- Wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa 0/31,5mm na TG w km 24+350 - 24+600 jezdnia prawa,
- Profilowanie skarp i rowów w km TG 19+850 - 20+500 jezdnia prawa,
- Wykonanie chodnika z kostki betonowej na ulicy Kolejowej,
- Wykonanie ścieków skarpowych z umocnieniem dna rowu w km 19+000 - 20+000 jezdnia lewa i prawa,
- Humusowanie skarp i rowów w km 19+100 - 19+900 jezdnia prawa,
- Budowa nasypu na jezdni prawej pomiędzy obiektem WD-3 a WE-4,
- Budowa nasypu na jezdni prawej w km 26+640 - 26+950 jezdnia prawa,
- Warstwa wiążąca AC16W na TG km 21+670-21+870 L,
- Warstwa podbudowy AC22P na TG km 22+400 - 22+950 L, 21+710 - 21+860 L, 22+390 - 23+120 P,
- Dostawa grysów do produkcji mma: #0/2=977 t., #8/11=2.072 t. (razem= 3.049 t.).

Roboty mostowe:
- WŁ-1: spoinowanie desek gzymsowych (50 %),
- W-2: zbrojenie, deskowanie i betonowanie gzymsów G5,
- WD-3: demontaż poprzecznicy P2, montaż poprzecznicy P1 i P2, montaż belek CB, montaż płytek prefabrykowanych, montaż łożysk,
- WE-4: P4: wykonanie izolacji ściany, zasypka obiektu,
- M-7L: sekcja C: wykonano naciąg hydrauliczny wieszaków (100%), przygotowanie podpór tymczasowych pod nasuwkę P21, Ponton (100%),  P20  - zabezpieczenie ścianką podpory (100%), Zabicie dalb prowadzących w nurcie (80%),
- M-7L: wykonanie konstrukcji stalowej: oś 21-23: montaż łożysk w osi 20 i 21 pod nasuwanie przęsła łukowego, montaż łożysk na pontonie, zdejmowanie podpór tymczasowych pomostu łuku, montaż i spawanie wypór z HEB 600 na sekcji łuku; oś 14-20: uzupełnienie poprawek po montażowych, próba szczelności i gazowanie sekcji 14-20 (sekcja B ),
- W-8: P1: betonowanie ściany (100%),
- WE-10: P1: wykonywanie konstrukcji oporowej z gruntu zbrojonego; P2-P3: wykonanie konstrukcji oporowej z gruntu zbrojonego, zasypka obiektu; P4-P5: wykonanie konstrukcji oporowej z gruntu zbrojonego; P5-P8: izolacja zamków i łuków prefabrykowanych,
- WD-13: montaż deski gzymsowej (90%), betonowanie nisz dylatacyjnych,
- Pem-2: wykonanie betonu podkładowego pod wlot i wylot przepustu, zbrojenie wlotu i wylotu przepustu.

Branża wod.-kan. i odwodnienie:
- kanalizacja sanitarna: montaż poletka rozsączającego km 26+900,
- kanalizacja deszczowa: odcinek od D94 do O3 km19+320 (montaż studni, ułożeniu kanału fi600 - 7m, montaż osadnika); odcinek od Wyl16 do Wyl17 km19+280 (ułożenie kanału fi200 - 7,5m); odcinek od O+SEP2 do D310 km26+600 (ułożenie kanału fi800-10m, montaż studni); odcinek od D310 w kierunku D307 km26+600 (ułożenie kanału fi800-20m); budowa zbiorników ZB 14 ,ZB 18.

Branża energetyczna:
- montaż opraw - Węzeł Dargobądz, montaż wysięgników - Węzeł Dargobądz.

Branża melioracyjna:
- rurociąg 5.2 km 27+350 posadowienie dodatkowej studni końcowej,
- rurociąg 5.3 odcinek od S7 do S9 km27+700.

Branża telekomunikacyjna:
- kanał technologiczny: 25.610-25.650 wykonano przewiert  Kanał techn.; 25.360-25.480 wykonano przewiert (KT096-KT097)  kanał techn.; 25.720-25.990- wprowadzono rury  do studni(KT: 101;102;103;104)+ 25.480 (KT097)  kanał techn.;  18.400 Wstawiono studnie KT012.3;Kt012.4;Kt012.5;KT12.6; wykonano przecisk Kt012.4-Kt012.6 Ułożono odcinek wciągnięto hdpe,
- montaż pętli indukcyjnych  km 27+120.

Architektura i konstrukcja:
- Ekran 22 wiercenie pali 22 szt.,
- Ekran E-2 ,E-3,E-7 montaż podwalin,
- Ekran E-3 montaż wypełnień 30%,
- Ekran E-7 słupy + głowice 10 szt.,
- montaż bramownic 22+800 ,19+160,17+600,
- prace poprawkowe na budynku warsztatowo-garażowym.

Prace projektowe:
- Projekt technologii i Organizacji Montażu Elementów Prefabrykowanych na obiekcie WD-8.