Postęp prac za okres od 14.08.2023r. do 20.08.2023r.

Prace zrealizowane w bieżącym okresie sprawozdawczym

Prace administracyjne, wielobranżowe:
- działania nadzoru środowiskowego:

Nadzór przyrodniczy  w tyg. 33 wykonał przegląd miejsc związanych z identyfikacją  i oceną poziomu  zagrożeń dla fauny i flory w okresie lata, które  mogą mieć przyczyny w wykonywanych pracach przy realizacji inwestycji. Podczas przeglądów zwracano dużą uwagę na prace ziemne  z wykopami, które mogą stanowić pułapkę dla płazów i innych zwierząt. Nie stwierdzono nigdzie uwiezionych zwierząt. Zwracano uwagę na prawidłowe kształtowanie ścian wykopów. Przeglądano rozlewiska na budowie, które powstały po opadach deszczu. Nie stwierdzono płazów w miejscach wypełnionych wodą. Przeglądano miejsca składowania hałd karpiny pod kątem możliwości gniazdowania ptaków. Nie stwierdzono gniazdowania. W tyg. 33 wykonano kolejną specjalną lustrację budowy związaną z identyfikacją zagrożeń związanych z gniazdowaniem brzegówki Riparia riparia na terenie budowy. Obserwowano już nieliczne młode ptaki latające w pobliżu gniazd. W przypadku tego gatunku zdarza się ze wracają one na noclegi do norek lęgowych. Skarpy z występującymi norkami w obu miejscach  są bezpieczne (w km 32+400 oraz w km 31+800). Nadzór w tyg. 33 prowadził obserwacje herpetologiczne i ornitologiczne, monitorował skarby humusu, monitorował miejsca z występującą rośliną inwazyjną rdestowiec. Dodatkowo na stanowisku sprawdzano stan rośliny chronionej kruszczyk. Nie stwierdzono w tyg. 33 istotnych uchybień podczas prowadzonych kontroli. Drobne uwagi przekazywano Wykonawcy. Do dnia 18.08.2023 nie doszło do żadnych niebezpiecznych incydentów związanych z przypadkowym przebywaniem zwierząt na placu budowy.

- opracowanie numeryczne projektu.

Prace projektowe:
- projekt technologiczny - system zarządzania ruchem,
- projekt technologiczny - projekt konstrukcji oporowych WE-4,
- projekt technologiczny - projekt konstrukcji oporowych WE-10.

Roboty drogowe:
- dostawa grysów do produkcji mma: #0/2= 1 461 t, #2/5= 468 t, #4/8=529 t. #11/16=1 572 t.,
- prace utrzymaniowe związane z utrzymaniem tymczasowych organizacji ruchu,
- prace rozbiórkowe na ulicy Kolejowej (98%),
- frezowanie drogi DK-3 WWW,
- humusowanie skarp i dna rowu oraz pasa rozdziału: S3 km 26+900-30+200LP,
- odhumusowanie skarp i poboczy drogi DK-3,
- wykonanie wykopu: S3 w km 21+400 - 22+200 LP (99%),
- wykonanie nasypu: S3 km 24+300-24+600 LP (96%), węzeł Wolin Zachód: Ł1, Ł2, Ł3 (96%),
- ustawianie krawężnika na rondzie północnym WWZ oraz łączniku pomiędzy rondami,
- wykonanie stabilizacji  km 24+850 - 25+220 L,
- profilowanie skarp i dna rowu, uzupełnienie poboczy i pasa rozdziału: S3 km 26+900-30+200 LP,
- warstwa wiążąca  AC16W : S3 km 22+350 - 23+550 P + bajpasy,
- warstwa podbudowy zasadniczej z kruszywa 0/31,5mm w km 19+900 - 21+000 P,
- warstwa podbudowy zasadniczej z kruszywa 0/31,5mm w km 21+800 - 22+200 L,
- warstwa podbudowy zasadniczej z kruszywa 0/31,5mm w km 21+800 - 22+400 P.

Roboty mostowe:
- WŁ-1L: przygotowanie ustroju nośnego pod izolację  (50 %), wykonanie izolacji na płytach przejściowych,
- WŁ-1P: przygotowanie ustroju nośnego pod izolację  (50 %), wykonanie izolacji na płytach przejściowych,
- W-2: P2: montaż konstrukcji oporowych,
- WD-3: P1: wykonanie wykopu pod mur oporowy na korpusie,
- WE-4: P1: zasypka ściany, wykonanie drenażu ściany,
- WD-5: wykopy pod mury oporowe (75 %), zbrojenie ustroju nośnego (80 %), otwory pod sączki i wpusty (100 %),
- WD-5: P1:  montaż murów oporowych (90 %),  zbrojenie oczepu murów oporowych (100 %),
- WD-5: P3:  montaż murów oporowych (25 %),
- W-6: zbrojenie zamków prefabrykatów łukowych ustroju nośnego,
- ML-7: P1-P2: zbrojenie ustroju nośnego (75%),
- ML-7: P4: betonowanie poprzecznicy (100%),
- ML-7: Sekcja D: układanie poprzecznic i boków prefabrykowanych (80%),
- ML-7: osie 15-16: betonowanie koszy nad dźwigarami (100%),
- M-7L: produkcja konstrukcji stalowej: osie 14-20: w produkcji na stołach dźwigary  W 1.16, EW 2.16, EW 1.11, EW 2.11, EW 1.15, EW 2.15, EW 1.10, EW 2.10, EW 1.14, EW 2.14; przygotowanie i malowanie wykonanych elementów; osie 20-21: przygotowanie technologiczne produkcji z zakresu przęsła  łukowego;  w produkcji i w cięciu elementy poprzecznic: A/P1, C3/P9, D/P26;  w produkcji i w cięciu elementy łuku: ŁS 6, ŁS7, ŁS8, ŁS9, ŁN9, ŁN8, RN.5, RS5, RN 5.4 (wezgłowie), W1, W2; przygotowanie do malowania wykonanych elementów,
- montaż konstrukcji stalowej na budowie: spawanie elementów w osi 14-20, 21-23, montaż konstrukcji pomocniczej w osiach 21-23; montaż dźwigarów w osi 14-20 - EW 1.17 i EW 2.17.,
- W-8: montaż deski gzymsowej, betonowanie oczepu (20%),
- WD-9: P4: montaż murów oporowych, zasypka inżynierska (10%),
- WE-10: P2: zbrojenie, deskowanie, betonowanie ściany (segment A2); P3: zbrojenie ściany, P5-P8: zbrojenie i uszczelniani zamków łuków prefabrykowanych ustroju nośnego, betonowanie zamków łuków prefabrykowanych ustroju nośnego, prace wykończeniowe, P8: wykonanie zasypki ściany,
- Pem-3: izolacja nadbetonu przepustu,
- Pem-7: zbrojenie płyt przejściowych,  deskowanie płyt przejściowych, izolacja wylotu przepustu, zasypka wylotu przepustu,
- konstr. oporowa M-11: wykonanie izolacji prefabrykatów łukowych ustroju nośnego (jezdnia prawa), montaż konstrukcji oporowych (jezdnia prawa), P1: wykonanie drenażu ściany, P2: wykonanie drenażu ściany,
- konstr. oporowa M-12: zbrojenie i uszczelnianie zamków łuków prefabrykowanych ustroju nośnego,
- WD-13: Zbrojenie płyty ustroju (75%).

Roboty elektryczne:
- zasilanie KSZR 1 (60%), 2 (40%), 5 (35%), 6 (45%), 7 (50%), 8 (95%), pompownia K2 (95%),
- budowa oświetlenia drogowego w km 20+500 do 21+000 (układanie linii kablowej wraz z fundamentami), Węzeł Wolin Wschód (układanie linii kablowej wraz z fundamentami), Węzeł Dargobądz, ul. Kolejowa, S3 przy MOP-ach - kontynuacja, Wolin Zachód (budowa oświetlenia drogowego wraz z oświetleniem).

Branża wod.-kan. i odwodnienie:
- prace na zbiornikach retencyjnych nr 1 (90%), 2 (75%), 2.1 (55%),  3 (95%), 4 (92%), 5 (80%), 6 (97%), 7 (90%), 7.1 (50%), 8 (50%), 12 (50%), 15 (40%), 15.1 (40%),
- kd: odcinek od D51 do Wyl6 km 18+400-18+500 (ułożenie kanału fi 300-110m, montaż studni),
- kd: odcinek od D562 do D563 (ułożenie kanału fi 300 30m, montaż studni),
- kd: odcinek od rWp136 do rWp150 km 23+700-24+000 (ułożenie kanału fi 200, montaż wpustów i wylotów),
- kd: montaż osadnika o22, montaż piaskowników przy studniach D403,D404,D574,D575,
- kd OUD: odcinek MD105 do MD111 km 26+940-27+040 (ułożenie kanału fi 300-20m; fi200-40m; fi160-40m),
- wodociąg nr 6: odcinek od W24 do W34 km25+400-25+500, odcinek od W20 do W24 km25+300-25+500.

Branża telekomunikacyjna:
- budowa kanału technologicznego - dowiązanie do Węzła Goleniów. Budowa kanału na odcinku 700 m, wykonano ułożenie kanalizacji, kabla sygnalizacyjnego oraz montaż 5 studni, zasypanie oraz zagęszczenie wykopów.