Prace zrealizowane w bieżącym okresie sprawozdawczym
Prace administracyjne, wielobranżowe:
- działania nadzoru środowiskowego:
W tygodniu 20/2024 nadzór przyrodniczy jak co tydzień, wykonał przegląd związany z identyfikacją i oceną poziomu zagrożeń dla fauny, flory oraz cennych siedlisk w strefie oddziaływania budowanej drogi. Obserwowano godowanie płazów poza placem budowy. Na samym placu budowy nie stwierdzono płazów. Obserwowano w tyg. 20 brzegówki Riparia riparia, krążące nad placem budowy, nie stwierdzono gniazdowania brzegówek. Nie stwierdzono zagrożenia dla zwierząt przypadkowo przebywających w rejonie placu budowy przed przerwą weekendową. Do dnia 18.05.2024 r. nie doszło do żadnych niebezpiecznych incydentów związanych z przypadkowym przebywaniem zwierząt na placu budowy. Nie stwierdzono nigdzie wycieków substancji ropopochodnych z pracującego sprzętu i pozostawionych odpadów komunalnych mogących wabić zwierzęta. Sprawdzano czystość cieków przepływających przez teren budowy. Nie stwierdzono zmian koloru czy zapachu prowadzonej wody. Nie stwierdzano zanieczyszczeń w wodzie.
Roboty drogowe:
- wykonywanie nasypu na drogach D10, D11 i Z07,
- wykonywanie nasypu na trasie głównej przy Sułominie i Recławiu,
- wykonywanie podbudowy z kruszywa na węźle w Dargobądzu,
- humusowanie skarp,
- kopanie rowów,
- skrapianie podbudowy z AC,
- układanie warstwy więżącej z AC na Węzeł Wolin Zachód,
- wykonywanie prac utrzymaniowych związanych z TOR i SOR,
- montaż barier,
- na Z08 wykonywanie podbudowy z kruszywa, układanie obrzeży i krawężników,
- wykonywanie podbudowy z kruszywa na MOP Lewy,
- humusowanie terenów płaskich,
- układanie warstwy wiążącej od WD9 do Rzeczyna.
Roboty mostowe:
- Transport, ustawienie i zamocowanie wózków transportowych SPMT do nasuwania konstrukcji stalowej,
- Roboty związane z przygotowaniem do przesuwki,
- Sekcja D – zakładanie czujników,
- Próby balastowe pontonu,
- Podpora 14- montaż dylatacji, krawężników i desek gzymsowych,
- Przesuwka,
- Przygotowania do drugiego etapu nasuwki konstrukcji stalowej,
- WD-13 – zbrojenie kap chodnikowych,
- M-11 – zbrojenie i szalowanie fundamentu P1 oraz izolacje i zasypki fundamentu P2,
- WE-10 – izolacje i montaż murów oporowych wraz z zasypkami,
- WD-3 – zbrojenie poprzecznicy podpory P1 i płyty ustroju nośnego,
- W-2 – montaż zbrojenia i desek gzymsowych oczepów murów oporowych,
- WŁ-1- nawierzchnie kap chodnikowych oraz izolacje oczepów murów oporowych,
- WD-5 nawierzchnie kap chodnikowych,
- PEM2 zbrojenie i szalowanie ściany wlotu i wylotu przepustu,
- W - 2 – przygotowanie do betonowania oczepu murów oporowych,
- WŁ - 1 – układanie nawierzchni z żywic na kapach chodnikowych,
- P1 rozpoczęcie prac zw. z wykonaniem umocnienia wylotu i wlotu przepustu,
- Hydrofobizacja płyt prefabrykowanych (sekcja C obiekt M-7L).
Branża wod.-kan. i odwodnienie:
- kanalizacja deszczowa DN800 przy zbiorniku nr 10,
- OUD montaż systemu rozsączania ścieków,
- rurociąg 5.3 - ułożenie kanału kontynuacja c.d.,
- zbiorniki – kontynuacja prac przy zbiornikach nr 18 i 2.1.
Branża telekomunikacyjna:
- w minionym tygodniu wykonawca realizował prace związane z budową kanału technologicznego na odcinku od km 25+240 do km 25+990 oraz od km 31+150 do km 31+520,
- w kolejnych dniach bieżącego tygodnia planowane są prace na odcinku od km 25+980 do km 26+020, od km 31+520 do km 31+750 oraz od km 31+950 do km 32+20,
- równoległe prowadzone są prace w zakresie dowiązania do węzła Goleniów, na odcinkach Miękowo-Goleniów i Troszyn-Brzozowo,
- w zakresie systemu zarządzania ruchem wykonawca montuje bramownice i pętle indukcyjne.
Architektura i konstrukcja:
- kontynuacja montażu ekranów,
- obiekty kubaturowe budynek warsztatowy na OUD.
Branża elektryczna:
- kontynuowanie prac przy oświetleniu drogi.