Prace zrealizowane w bieżącym okresie sprawozdawczym
Prace administracyjne, wielobranżowe:
- działania nadzoru środowiskowego:
W tygodniu 37 odbyły się kolejne wizje terenowe na placu budowy. Nadzór przyrodniczy wykonał przeglądy związane z oceną zagrożeń dla fauny i flory w okresie kończącego się okresu letniego, które mogą mieć przyczyny w wykonywanych pracach przy realizacji inwestycji. Podczas przeglądów ponownie zwracano dużą uwagę na prace ziemne z wykopami, które mogą stanowić pułapkę dla płazów w trakcie migracji jesiennych i innych zwierząt. Nie stwierdzono nigdzie uwięzionych zwierząt. Zwracano uwagę na prawidłowe kształtowanie ścian wykopów i sprawdzano stan ogrodzeń tymczasowych. O tej porze roku rozlewiska nie stanowią już zagrożeń niekontrolowanym rozrodem płazów. W tyg. 37 ostatecznie brak zagrożeń związanych z gniazdowaniem brzegówki Riparia riparia na terenie budowy. Kamerą endoskopową sprawdzano wybrane norki na terenie budowy w obu nadzorowanych miejscach. Wykluczono obecność ptaków w norkach i na terenach wokół nich. Przedłuża się oczekiwanie na wydanie spóźnionej decyzji derogacyjnej. Nadzór w tyg. 37 prowadził obserwacje herpetologiczne i ornitologiczne; monitorował skarpy humusu; monitorował miejsca z występującą rośliną inwazyjną rdestowiec. Nie stwierdzono w tyg. 37 istotnych uchybień podczas prowadzonych kontroli. Drobne uwagi natury porządkowej przekazywano Wykonawcy. Do dnia 16.09.2023 r. nie doszło do żadnych niebezpiecznych incydentów związanych z przypadkowym przebywaniem zwierząt na placu budowy.
- opracowanie numeryczne projektu.
Prace projektowe:
- STWiORB B-01.06.01 Roboty murarskie z bloczków betonu komórkowego oraz bloczków betonowych,
- STWiORB B-02.02.09 Izolacje z folii kubełkowej,
- STWiORB B-02.04.03 Posadzki betonowe.
Roboty drogowe:
- dostawa kruszywa 0/31,5 mm – 2.023,85 t.,
- dostawa grysów do produkcji mma: #2/5= 1.150 t., #4/8=925 t., #8/11=1.984 t.,
- prace utrzymaniowe związane z utrzymaniem tymczasowych organizacji ruchu,
- prace rozbiórkowe na ulicy Kolejowej (99%),
- humusowanie skarp i dna rowu na drodze D-06 i S3 km 22+600 - 23+100 L; humusowanie skarp i dna rowu S3 km 30+400 - 31+700 P,
- wykonanie wykopu: S3 km 29+000 - 29+800 P, S3 km 22+500 - 23+200 P,
- wykonanie nasypu: S3 km 24+300-24+600 LP (98%), węzeł Wolin Zachód: Ł1, Ł2, Ł3 (99%); budowa nasypu na WWW,
- wykonanie nasypu: D-10 i D-11 przy obiekcie WD-9,
- wykonanie stabilizacji na S3 km 29+300 - 30+300 L,
- wykonanie chodnika na ulicy Kolejowej,
- warstwa podbudowy wiążącej AC 16W na S3 km 24+580 - 25+200,
- warstwa podbudowy zasadniczej AC 22P na S3 km 24+570-25+217, warstwa podbudowy zasadniczej AC 22P na Z02 0+630 - 0+940,
- warstwa podbudowy zasadniczej z kruszywa 0/31,5mm na Z-02 km 0+300 - 1+100,
- warstwa podbudowy pomocniczej z kruszywa 0/31,5mm na S3 29+300 - 30+300 L.
Roboty mostowe:
- WŁ-1: P3: zbrojenie oczepu murów oporowych,
- W-2: montaż konstrukcji oporowych, zasypka obiektu,
- W-2: P1: montaż konstrukcji oporowych, zasypka obiektu,
- W-2: wykonanie izolacji prefabrykatów ustroju nośnego,
- WD-3: zasypka inżynierska za korpusem,
- WD-3: P1: montaż murów oporowych (70%),
- W-6: dostawa elementów konstrukcji oporowych z gruntu zbrojonego,
- ML-7: Przęsło 3: zbrojenie płyty ustroju (100%),
- ML-7: Przęsło 13: montaż belek CB (100%),
- ML-7: osie 14-16: montaż stali zbrojeniowej (100%),
- ML-7: osie 20-19: montaż poprzecznic do pierwszej podpory tymczasowej (100%),
- M-7L: produkcja konstrukcji stalowej: osie 14-20: w produkcji na stołach dźwigary EW 1.13, EW 2.13; przygotowanie i malowanie wykonanych elementów; osie 20-21: przygotowanie technologiczne produkcji z zakresu przęsła łukowego; w produkcji i w cięciu elementy łuku: ŁS 6, ŁS7, ŁS9, ŁN9, ŁN8, ŁN 5, RN 3, RN.4,RS 4, RN.5, RS5, RN 5.4 (wezgłowie), RS 5.4 (wezgłowie), RN 1.1 (wezgłowie); przygotowanie do malowania wykonanych elementów,
- montaż konstrukcji stalowej na budowie: spawanie elementów w osi 14-20, nasuwanie obiektu VTR w osiach 21-23 na podpory tymczasowe; montaż dźwigarów w osi 14-20 - EW 1.10 i EW 2.10, EW 1.15 i EW 2.15, EW 1.14 i EW 2.14,
- W-8: betonowanie oczepu murów oporowych (100%),
- WD-9: P4: montaż murów oporowych, zasypka inżynierska (100%),
- WE-10: P1-P2: montaż łuków prefabrykowanych ustroju nośnego; P3: zbrojenie ściany, deskowanie ściany; P5-P8: prace wykończeniowe; P6: wykonanie betonu podkładowego pod drenaż; P7: wykonanie betonu podkładowego pod drenaż P8: wykonanie zasypki ściany,
- Pem-1: zbrojenie dna wlotu i wylotu przepustu, deskowanie dna wlotu i wylotu przepustu, betonowanie dna wlotu i wylotu przepustu, zbrojenie ścian wlotu i wylotu przepustu, deskowanie ścian wlotu i wylotu przepustu,
- Pem-7: izolacja płyty zespalającej, izolacja płyt przejściowych,
- M-11: wykonanie betonu podkładowego pod gzymsy (jezdnia prawa), P1: zasypka obiektu, P2: zasypka obiektu,
- P-4: wykonanie wykopu pod wlot i wylot przepustu, wykonanie betonu podkładowego pod wlot i wylot przepustu,
- WD-13: P1: betonowanie płyty przejściowej (100%).
Roboty elektryczne:
- zasilanie KSZR 1 (60%), 2 (55%), 5 (35%), 6 (45%), 7 (50%), 8 (95%), pompownia K2 (95%),
- kontynuacja prac przy zasilaniu MOP prawym i lewy; kontynuacja prac przy budowie stacji transformatorowej zasilającej KSZR i pompownię K2.
Branża wod.-kan. i odwodnienie:
- prace na zbiornikach retencyjnych nr 1 (90%), 2 (75%), 2.1 (55%), 3 (95%), 4 (92%), 5 (80%), 6 (97%), 7 (90%), 7.1 (50%), 8 (50%), 12 (50%), 15 (50%), 15.1 (40%),
- kd: odcinek od D207 do D211 km 21+300+21+400 (ułożenie kanału fi 300-50m, montaż studni, montaż wpustów),
- kd: odcinek od 539 do D542 wraz z wpustami (ułożenie kanału fi300-90m, montaż studni i wpustów),
- kd: odcinek od D545 do D547 wraz z wpustami (ułożenie kanału fi300-60m, montaż studni i wpustów),
- kd: odcinek od D608-D607 km 32+400 rozpoczęcie prac,
- kd: montaż studni D516 km 29+950; montaż studni D521 km 30+120,
- kd: odcinek od Wyl108 do Wyl109 km31+900 (ułożenie kanału fi400-35m, montaż studni),
- kd: odcinek od rWp176 do rWp176 km264+400 (ułożenie kanału fi200, montaż wpustu i wylotu),
- kd: odcinek od rWp335 dorWp353 km 31+700-32+100 rozpoczęcie prac,
- kd: drenaż d.D46-d.Wyl9 km 30+150; drenaż d.D53-d.Wyl10 km 30+150,
- ks OUD: odcinek od B.S2 do B.S5 km 27+100 (ułożenie kanału fi200-75m, montaż studni),
- ks OUD: odcinek od B.SEP1 do B.S12 km 27+100 rozpoczęcie prac,
- ks OUD: odcinek MD92 do M.Wyl7 km 27+040 (wykonanie wykopów pod osadnik i separator, montaż osadnika).
Branża telekomunikacyjna:
- budowa kanału technologicznego – wykopanie 2 studni 19.400km KT-024, KT-025 (19.400, 19.500); złożone studnie KT-005 -KT- 012 wraz z KT012.1, Kt12.2 bez dekli (17.600- 18.330); zasypanie odcinka 17.050-18.330; ułożenie rurociągu km 17.500 za studnie 12.2.
Architektura i konstrukcja:
- ekran E01D: wiercenie pali 4,0 m – 44 szt.