Postęp prac za okres od 10.04.2023r. do 16.04.2023r.

Prace zrealizowane w bieżącym okresie sprawozdawczym

Prace administracyjne, wielobranżowe:
- działania nadzoru środowiskowego:

W tygodniu 15/2023 wykonano przeglądy związane z identyfikacją i oceną poziomu zagrożeń dla fauny i flory w okresie wczesnej wiosny. Wszystkie wrażliwe miejsca herpetologiczne zostały ponownie zlustrowane. Ocieplenie i deszcze w tyg. 15 spowodowały intensywne ruchy płazów. Na koniec tygodnia 15 stwierdzono obecność płazów przy ogrodzeniach tymczasowych. Ptaki w tyg. 15  rozpoczęły intensywnie budowanie gniazd. Trwające prace nie ingerują już w żaden sposób w cenne siedliska ornitofauny. Nie stwierdzono zachodzącego procesu gniazdowania na terenie budowy. Odnotowuje się pojedyncze tropy zwierząt przekraczających teren budowy w miejscach planowanych przejść. Odnotowano uporządkowanie kolejnych terenów wokół eksploatowanej już drogi. Nie stwierdzono  porozrzucanych  odpadów komunalnych i innych nieporządków. Innych Istotnych uchybień z punktu widzenia realizacji warunków określonych w decyzjach środowiskowych, na tym etapie budowy w tyg. 15 nie stwierdzono.

- opracowanie numeryczne projektu.

Prace projektowe:
- projekt montażu - Most w ciągu lewej jezdni drogi ekspresowej nad Dziwną M-7L sekcja D w osiach 21-23,
- projekt technologiczny - deskowanie poprzecznicy P1/P2/P3.

Roboty drogowe:
- dostawa kruszywa 0/31,5 mm - 5.516,85 t.,
- dostawa grysów do produkcji MMA - #11/16 - 993 t, #16/22 - 1.045 t.,
- układanie warstwy podbudowy zasadniczej AC22P S3 km 28+000-28+380 P i 27+400-27+790 L,
- prace rozbiórkowe na ulicy Kolejowej,
- prace utrzymaniowe związane z utrzymaniem tymczasowych organizacji ruchu,
- wykonanie wykopu: MOP prawy  S3 w km 20+250 - 21+200  - 5.000m3 (15%),
- wykonanie nasypu: S3 km 24+300-24+600 LP (68%)), węzeł Wolin Zachód: Ł1, Ł2, Ł3 (65%), L-01, D-05,
- roboty ziemne (wykop/nasyp) D-10, D-11,
- wykonanie materaca z geosyntetyku S3 km 23+650 - 24+050 LP,
- profilowanie drogi D-09 w km S3 29+200 - 30+200,
- wykonanie stabilizacji w wykopie S3 20+200 - 21+200 L wraz z łącznicami - wjazdową i wyjazdową na MOP L,
- wykonanie podbudowy pomocniczej z kruszywa 0/31,5mm w wykopie S3 20+200 - 21+200 L z łącznicami - wjazdową i wyjazdową na MOP L.

Roboty elektryczne:
- prace na kolizjach SN 10 (97%), nN 20 (96%), nN 07 (96%),
- zasilanie KSZR 6 (25%).

Roboty mostowe:
- WŁ-1 - Montaż rusztowań przy poprzecznicach, przygotowanie montażu wyparcia belek CB,
- W-2: P1: Rozdeskowanie ściany podpory,
- W-2: P2: Rozdeskowanie ściany podpory,
- WE-4: P1:  Zbrojenie i deskowanie fundamentu,
- WE-4: P2: Zbrojenie ściany podpory,
- WE-4: P3: Zbrojenie ściany podpory,
- WD-5: P3 - Betonowanie skrzydła i ścianki zaplecznej,
- W-6: P1: Zbrojenie i deskowanie ściany podpory,
- W-6: P2: Zbrojenie i deskowanie ściany podpory, betonowanie ściany podpory L,
- M-7L: P21: Wykonanie pali CFA-IS,
- Prod. konstr. stalowej: osie 14-17: W produkcji na stołach dźwigary EW1.1 i EW2.1, EW1.2 i EW2.2, EW 1.3, poprzecznice P1, P2,
- Prod. konstr. stalowej: osie 21-23: W produkcji na stołach dźwigary  EW1.1 EW1.3, EW 1.4, EW 2.1, EW 2.2, EW 2.3,
- Prod. konstr. stalowej: osie 21-23: Malowanie dźwigary EW1.2 i EW 2.4,
- Budowa: Mobilizacja zaplecza budowy, transport i montaż konstrukcji pomocniczej,
- W-8: Montaż murów oporowych, zasypka inżynierska (70%),
- WD-9: P1: Wykonanie kolumn DSM,
- WE-10: P1: Wykonanie wykopu pod fundament,
- WE-10: P5: Zbrojenie ściany podpory, deskowanie ściany podpory,
- WE-10: P8: Zbrojenie ściany podpory,
- M-11: P2: Wykonanie betonu podkładowego, zbrojenie i deskowanie fundamentu,
- M-12T: P1: Zbrojenie ściany podpory,
- M-12T: P2: Zbrojenie ściany podpory,
- WD-13: P1: Zbrojenie i szalowanie ścianki zaplecznej i skrzydeł (100%),
- WD-13: P2: Zbrojenie filarów (90%),
- PEm-6: Zbrojenie i deskowanie płyty zespalającej,
- Mur M-1 - Wykonanie wykopu pod elementy prefabrykowane, wykonanie betonu podkładowego pod elementy prefabrykowane, ustawienie elementów prefabrykowanych.

Branża wod.-kan. i odwodnienie:
- prace na zbiornikach retencyjnych nr 1 (90%), 2 (75%), 2.1 (45%), 4 (70%) 5 (80%), 6 (95%), 7 (40%), 7.1 (40%), 8 (45%), 12 (45%), 15 (20%),  15.1 (30%), 15.1 (30%),
- kd: odcinek od D137 doD140 km 19+900-20+100 (ułożenie kanału fi300-75m) + wpusty,
- kd: odcinek od D144 do D146 km 20+100-20+350 (ułożenie kanału fi 400-54m)+ wpusty,
- kd: odcinek od D465 do D469 km25+250-25+300 (ułożenie kanału fi 400-40m) +wpusty,
- kd: odcinek od Wyl31 do D144 km 20+100-20+350 (ułożenie kanału fi 400-16m).