Postęp prac za okres od 09.01.2023r. do 15.01.2023r.

Prace zrealizowane w bieżącym okresie sprawozdawczym

Prace administracyjne, wielobranżowe:
- rozbiórka budynków przy obiekcie WD-5 (budynek wulkanizacji),
- działania nadzoru środowiskowego:

W tygodniu 2 dokonano przeglądów związanych z identyfikacją i oceną poziomu zagrożeń  dla fauny, flory oraz cennych siedlisk w strefie oddziaływania budowanej drogi. Oceniano poziom zagrożeń przede wszystkim dla fauny związanej z oddziaływaniem budowanej drogi w okresie zimowym przy utrzymujących się stosunkowo wysokich temperaturach. Biorąc pod uwagę te uwarunkowania i warunki panujące na terenie budowy stwierdzić należy, że realizacja inwestycji nie wprowadziła  nowych  istotnych zagrożeń dla fauny i flory gatunków chronionych. Jeśli tak ciepła aura miałaby się utrzymać, może dojść do anomalii w okresach zimowania fauny i flory. Wykonywane w tyg. 2 prace również nie stanowiły zagrożenia dla ptaków i zwierząt przypadkowo przebywających w rejonie placu budowy. Sprawdzano plac budowy w miejscach parkującego sprzętu. Nie stwierdzono nigdzie wycieków substancji ropopochodnych i porozrzucanych  odpadów komunalnych mogących wabić zwierzęta. Istotnych uchybień z punktu widzenia realizacji warunków określonych w decyzjach środowiskowych,  w tyg. 2  nie stwierdzono.

- opracowanie numeryczne projektu.

Prace projektowe:
- projekt warsztatowy - ML-7 sekcja B osie 14-17,
- STWiORB D-09.01.01 Zieleń drogowa".   

Roboty drogowe:
- dostawa kruszywa 0/31,5 mm - 10.129,05 t.,
- wymiana gruntu pomiędzy rondami na węźle Wolin Zachód,            
- wykop pod pas technologiczny S3 km 17+050 - 18+300 P - 1.000 m3 (20%),    
- kolumny wymiany dynamicznej S3 km 24+060 - 24+500 L,                
- prace utrzymaniowe tymczasowych organizacji ruchu,
- wykonywanie poboczy na objeździe w m. Troszyn,                
- wykonanie podbudowy zasadniczej S3 km 27+000 - 28+000 P.

Roboty elektryczne:
- kolizja WN G (Recław - Jagniątkowo): linia kablowa 110kV (80%),
- przebudowa kolizji PKP 15 kV przy WE-10 (80%), WD-9 (80%),
- prace na kolizjach sN06 (100%), nN07 (90%), sN10 (95%), nN11 (95%), nN13 (100%), nN20 (95%).   

Roboty mostowe:
- WD-2: P1 - Zbrojenie fundamentu,                    
- WD-3: P2: Demontaż obudowy wykopu (100%), zasypka inżynieryjna (100%),
- WD-3: P3: Zbrojenie ścianki zaplecznej i skrzydeł (100%),  betonowanie ścianki zaplecznej i skrzydeł (100%),        
- WD-5: P1: Zbrojenie ławy fundamentowej,                
- WD-5: P2, P3: Rozpoczęcie zbrojenia ławy fundamentowej,        
- W-6 - Wykonanie kolumn DSM,                        
- ML-7: P19: Izolacja na zimno fundamentu (100%),            
- ML-7: P20: Wykonanie iniekcji podstawy pali CFA-IS,            
- Istniejący obiekt WD-1 - Troszyn: zamknięcie ruchu, wygrodzenie terenu, rozbiórki, demontaż wyposażenia obiektu, rozpoczęcie wyburzania obiektu,
- WE-10: P4: Dostawa stali zbrojeniowej,                
- WE-10: P5: Rozdrskowanie fundamentu,                    
- WE-10: P6: Zbrojenie ściany podpory,                    
- WE-10: P7: Zbrojenie ściany podpory,                    
- M-11: Wykonanie pali CFA, dostawa stali zbrojeniowej.       

Branża telekomunikacyjna:
- kolizja Orange  08 (90%), 12 (99%), 16 (65%), 17 (60%), 23 (40%), 27 (80%), 30 (95%) Polkomtel 01 (95%), 02 (95%), 03 (95%) 06 (90%), 09 (95%),  kable miedziane 04 (95%), Telkol 2 (90%).                                           

Branża wod.-kan. i odwodnienie:
- budowa  kanalizacji deszczowej odcinek od D393 do D392 + wylot 70.2 km 27+700 (ułożenie kanału fi300 40m),
- budowa kanalizacji deszczowej odcinek od D87 do d88 km 18+985 (ułożenie kanału fi 600 40m),
- budowa kanalizacji deszczowej odcinek od rWp275-rWyl275 km 27+750,
- budowa kanalizacji deszczowej odcinek od rWp276-rWyl276 km 27+750,
- prace na zbiornikach retencyjnych nr 1 (40%), 2 (45%), 2.1 (45%), 3 (45%), 6 (87%),  7 (40%), 7.1 (40%), 8 (45%).