Prace zrealizowane w bieżącym okresie sprawozdawczym
Prace administracyjne, wielobranżowe:
- działania nadzoru środowiskowego:
Nadzór przyrodniczy w tyg. 32 wykonał cotygodniowy przegląd miejsc związanych z identyfikacją i oceną poziomu zagrożeń dla fauny i flory w okresie lata, które mogą mieć przyczyny w wykonywanych pracach przy realizacji inwestycji. Podczas przeglądów zwracano dużą uwagę na prace ziemne z wykopami, które mogą stanowić pułapkę dla płazów i innych zwierząt. Nie stwierdzono nigdzie uwiezionych zwierząt. Zwracano uwagę na prawidłowe kształtowanie ścian wykopów. Przeglądano rozlewiska na budowie, które powstały po opadach deszczu. Nie stwierdzono płazów w miejscach wypełnionych wodą. Przeglądano miejsca składowania hałd karpiny pod kątem możliwości gniazdowania ptaków. Nie stwierdzono gniazdowania. W tyg. 32 wykonano kolejną specjalną lustrację budowy związaną z identyfikacją zagrożeń związanych z gniazdowaniem brzegówki Riparia riparia na terenie budowy. Obserwowano młode ptaki latające w pobliżu gniazd. Skarpy z występującymi norkami w obu miejscach są bezpieczne (w km 32+400 oraz w km 31+800). Nadzór w tyg. 32 prowadził obserwacje herpetologiczne i ornitologiczne, monitorował skarby humusu, monitorował miejsca z występującą rośliną inwazyjną rdestowiec. Nie stwierdzono w tyg. 32 istotnych uchybień podczas prowadzonych kontroli. Drobne uwagi przekazywano Wykonawcy. Do dnia 11.08.2023 nie doszło do żadnych niebezpiecznych incydentów związanych z przypadkowym przebywaniem zwierząt na placu budowy.
- opracowanie numeryczne projektu.
Roboty drogowe:
- dostawa kruszywa 0/31,5 mm: 9.943,45 t.,
- dostawa grysów do produkcji mma: #0/2= 527 t, #2/5=1.050 t, #8/11=985 t. #16/22=1.515 t.,
- prace utrzymaniowe związane z utrzymaniem tymczasowych organizacji ruchu,
- prace rozbiórkowe na ulicy Kolejowej (97%),
- frezowanie drogi DK-3 WWW,
- humusowanie skarp i dna rowu oraz pasa rozdziału: S3 km 26+900-30+200LP,
- odhumusowanie skarp i poboczy drogi DK-3,
- wykonanie wykopu: S3 w km 21+400 - 22+200 LP (99%),
- wykonanie nasypu: S3 km 24+300-24+600 LP (95%), węzeł Wolin Zachód: Ł1, Ł2, Ł3 (95%),
- ustawianie krawężnika na ulicy Kolejowej w Wolinie,
- wykonanie stabilizacji km 19+900 - 21+000 P, na rondzie północnym oraz łączniku pomiędzy rondami na WWZ,
- profilowanie skarp i dna rowu, uzupełnienie poboczy i pasa rozdziału: S3 km 26+900-30+200 LP,
- warstwa wiążąca AC16W : S3 km 22+950 - 23+270 L, 23+350 - 23+550 L + bajpasy,
- warstwa podbudowy AC22P: S3 km 22+940-23+290 L, 23+340 - 23+550 L i 22+340 – 23+550 P,
- warstwa podbudowy AC 22P i warstwa wiążąca na D-06 km 0+400 - 0+960,
- warstwa podbudowy zasadniczej S3 km 21+800 - 22+400 PL.
Roboty mostowe:
- WŁ-1L: przygotowanie ustroju nośnego pod izolację (50 %),
- WŁ-1P: przygotowanie płyt przejściowych pod izolację, przygotowanie ustroju nośnego pod izolację (50 %),
- W-2: P1: wykonanie drenażu ściany,
- W-2: P2: montaż konstrukcji oporowych, wykonanie drenażu ściany,
- WE-4: P1: zasypka ściany,
- WD-5: montaż płytek prefabrykowanych (100 %), wykopy pod mury oporowe (75 %), zbrojenie ustroju nośnego (25 %), otwory pod sączki i wpusty (50 %),
- WD-5: P1: montaż murów oporowych (90 %), zbrojenie oczepu murów oporowych (100 %), wykonanie chudziaka pod oczep murów oporowych (100 %),
- WD-5: P3: montaż murów oporowych (25 %),
- W-6: zbrojenie zamków prefabrykatów łukowych ustroju nośnego,
- ML-7: P1: zbrojenie ustroju nośnego (100%), izolacja płyty przejściowej, wykonanie drenażu,
- ML-7: osie 14-15: ułożenie płyt prefabrykowanych,
- ML-7: osie 15-16: betonowanie koszy nad dźwigarami (50%),
- M-7L: produkcja konstrukcji stalowej: osie 14-20: w produkcji na stołach dźwigary W 1.16, EW 2.16 EW 1.12, EW 2.12; przygotowanie i malowanie wykonanych elementów; osie 20-21: przygotowanie technologiczne produkcji z zakresu przęsła łukowego; w produkcji i w cięciu elementy poprzecznic: A/P1, B/P2, C3/P9, C4/P18, D/P26, C2/P17; w produkcji i w cięciu elementy łuku: ŁS.9, ŁS.8, ŁS7, ŁS6, ŁN9, ŁN8, RS5, RN 5.4 (wezgłowie); przygotowanie do malowania wykonanych elementów,
- montaż konstrukcji stalowej na budowie: spawanie elementów w osi 14-17, 21-23, montaż konstrukcji pomocniczej w osiach 21-23; montaż dźwigarów w osi 14-20 - EW 1.18 i EW 2.18 i poprzecznicy P7,
- WE-10: P2: zbrojenie, deskowanie ściany; P3: zbrojenie ściany, P5-P8: zbrojenie i uszczelniani zamków łuków prefabrykowanych ustroju nośnego, prace wykończeniowe, P8: wykonanie drenażu ściany, wykonanie zasypki ściany,
- P-4: wykonanie parasola nad przepustem,
- Pem-3: wykonanie drenażu płyt przejściowych, izolacja wylotu i wlotu przepustu, zasypka wlotu i wylotu przepustu, izolacja nadbetonu przepustu,
- Pem-7: zbrojenie płyt przejściowych, deskowanie płyt przejściowych, betonowanie płyt przejściowych, izolacja wylotu przepustu, zasypka wylotu przepustu,
- konstr. oporowa M-11: zbrojenie zamków prefabrykatów łukowych ustroju nośnego, betonowanie zamków prefabrykatów łukowych ustroju nośnego (jezdnia prawa), montaż konstrukcji oporowych (jezdnia prawa), P1: wykonanie drenażu ściany, P2: wykonanie drenażu ściany,
- konstr. oporowa M-12: zbrojenie i uszczelnianie zamków łuków prefabrykowanych ustroju nośnego.
Roboty elektryczne:
- zasilanie KSZR 1 (60%), 2 (40%), 5 (35%), 6 (45%), 7 (50%), 8 (95%), pompownia K2 (95%),
- budowa oświetlenia drogowego w km 20+500 do 21+000 (układanie linii kablowej wraz z fundamentami), Węzeł Wolin Wschód (układanie linii kablowej wraz z fundamentami), Węzeł Dargobądz, ul. Kolejowa, S3 przy MOP-ach – kontynuacja.
Branża wod.-kan. i odwodnienie:
- prace na zbiornikach retencyjnych nr 1 (90%), 2 (75%), 2.1 (55%), 3 (95%), 4 (92%), 5 (80%), 6 (97%), 7 (90%), 7.1 (50%), 8 (50%), 12 (50%), 15 (40%), 15.1 (40%),
- kd: odcinek od D575 do Wyl103 km31+450 (ułożenie kanału fi 800-20m, montaż studni, osadnika O21, wylotu),
- kd: odcinek od rWp129 do rWp166 km 23+900-24+200 (ułożenie kanału fi200,montaz wpustów i wylotów),
- kd: odcinek od rWp136 do rWp141 km 23+700-23+800 (ułożenie kanału fi200, montaż wpustów i wylotów),
- kd OUD: odcinek MD105 do MD111 km 26+940-27+040 (ułożenie kanału fi 300-20m; fi200-40m; fi160-40m),
- wodociąg nr 6: odcinek od W28 -W24 km 25+250-25+500.
Branża telekomunikacyjna:
- budowa kanału technologicznego - dowiązanie do Węzła Goleniów. Budowa kanału na odcinku 700 m, wykonano ułożenie kanalizacji, kabla sygnalizacyjnego oraz montaż 5 studni, zasypanie oraz zagęszczenie wykopów.