Postęp prac za okres od 04.09.2023r. do 10.09.2023r.

Prace zrealizowane w bieżącym okresie sprawozdawczym

Prace administracyjne, wielobranżowe:
- działania nadzoru środowiskowego:

W tygodniu 36 odbyły się kolejne wizje terenowe na placu budowy. Nadzór przyrodniczy wykonał przeglądy związane z oceną zagrożeń dla fauny i flory w okresie lata, które mogą mieć przyczyny w wykonywanych pracach przy realizacji inwestycji. Podczas przeglądów ponownie zwracano dużą uwagę na prace ziemne z wykopami, które mogą stanowić pułapkę dla płazów w trakcie migracji jesiennych i innych zwierząt. Nie stwierdzono nigdzie uwięzionych zwierząt. Zwracano uwagę na prawidłowe kształtowanie ścian wykopów i sprawdzano stan ogrodzeń tymczasowych. O tej porze roku rozlewiska nie stanowią już zagrożeń niekontrolowanym rozrodem płazów. W tyg. 36 potwierdzono brak zagrożeń związanych z gniazdowaniem brzegówki Riparia riparia na terenie budowy. Nie obserwowano już ptaków w pobliżu gniazd. Skarpy z występującymi norkami w obu miejscach pozostawione są do wydania decyzji derogacyjnej. W tyg. 36 takie uzupełnienie zredagowano i wysłano do Wykonawcy celem dalszego procedowania wniosku. Nadzór w tyg. 36  prowadził obserwacje herpetologiczne i ornitologiczne; monitorował skarpy humusu; monitorował miejsca z występującą rośliną inwazyjną rdestowiec. Nie stwierdzono w tyg. 36 istotnych uchybień podczas prowadzonych kontroli. Drobne uwagi natury porządkowej przekazywano Wykonawcy. Do dnia 09.09.2023 r. nie doszło do żadnych niebezpiecznych incydentów związanych z przypadkowym przebywaniem zwierząt na placu budowy. Szczegóły kontroli przedstawia się w sprawozdaniach miesięcznych.

- opracowanie numeryczne projektu.

Prace projektowe:
- projekt Wykonawczy Tom 15 - Projekt Stałej Organizacji Ruchu Aktualizacja w zakresie barier drogowych.

Roboty drogowe:
- dostawa kruszywa 0/31,5 mm - 5.982,30 t.,
- dostawa grysów do produkcji mma: #0/2= 1.000  t, #11/16=1.000 t.,
- prace utrzymaniowe związane z utrzymaniem tymczasowych organizacji ruchu,
- prace rozbiórkowe na ulicy Kolejowej (99%),
- frezowanie drogi DK-3 w km S3 22+500-23+200,
- humusowanie skarp i dna rowu na drodze D-06 i S3 km 22+600 - 23+100 L; humusowanie skarp i dna rowu S3 km 30+400 - 31+700 P,
- odhumusowanie skarp i poboczy drogi DK-3,
-wykonanie wykopu: S3  km 29+000 - 29+800 P,
- wykonanie nasypu: S3 km 24+300-24+600 LP (98%), węzeł Wolin Zachód: Ł1, Ł2, Ł3 (99%); budowa nasypu na WWW,
- ustawianie krawężnika na rondzie północnym WWZ oraz łączniku pomiędzy rondami,
- wykonanie chodnika na ulicy Kolejowej,
- warstwa podbudowy wiążącej AC 16  na  S3 w km 21+860 - 22+400 L, warstwa podbudowy wiążącej AC 16 NA D01 0+225-0+900,
- warstwa podbudowy zasadniczej z kruszywa 0/31,5mm na Z-02  km 0+300 - 1+100,
- warstwa podbudowy zasadniczej AC 22P na S3 km  17+050 - 17+115 P, 17+285 - 17+425 P, 17+675 - 17+820 P ponowne położenie, warstwa podbudowy zasadniczej AC 22P na S3 km 18+000 - 18+360 P,  warstwa podbudowy zasadniczej AC 22P na S3 na Łącznicy nr 5 (Dargobądz) 0+000-0+070,
- wykonanie ścieku monolitycznego na S3 km 24+550 - 25+230 L.

Roboty mostowe:
- WŁ-1L: montaż kotew kap chodnikowych (100%),
- WŁ-1P: montaż kotew kap chodnikowych (100%),
- W-2: P1: montaż konstrukcji oporowych, zasypka obiektu,
- W-2: P2: montaż konstrukcji oporowych, zasypka obiektu,
- WD-3: P1: montaż murów oporowych (70%),
- WD-5: P1:  montaż murów oporowych (100 %),  montaż deski gzymsowej na oczepie murów oporowych (100 %),
- W-6: zbrojenie i uszczelnianie zamków prefabrykatów łukowych ustroju nośnego, betonowanie zamków prefabrykatów łukowych ustroju nośnego,
- ML-7: P1-P2: betonowanie ustroju nośnego (100%),
- ML-7: osie 14-16: montaż stali zbrojeniowej (95%),
- M-7L: produkcja konstrukcji stalowej: osie 14-20: w produkcji na stołach dźwigary EW 1.15, EW 2.15, EW 1.10, EW 2.10,EW 1.13, EW 2.13;     przygotowanie i malowanie wykonanych elementów; osie 20-21: przygotowanie technologiczne produkcji z zakresu przęsła  łukowego;  w produkcji i w cięciu elementy łuku: ŁS 6, ŁS7, ŁS8, ŁS9, ŁN9, ŁN8, ŁN 5, RN 3, RN.4,RS 4, RN.5, RS5, RN 5.4 (wezgłowie), ; przygotowanie do malowania wykonanych elementów,
- montaż konstrukcji stalowej na budowie: spawanie elementów w osi 14-20, nasuwanie obiektu VTR w osiach 21-23  na podpory tymczasowe;  montaż dźwigarów w osi 14-20 - EW 1.16 i EW 2.16, montaż poprzecznicy P6,
- W-8: montaż deski gzymsowej (100%),
- WD-9: P4: montaż murów oporowych, zasypka inżynierska (80%),
- WE-10: P1: zasypka fundamentu; P2: rozdeskowanie ściany; P3: zbrojenie ściany, deskowanie ściany; P5-P8: zbrojenie i uszczelnianie zamków łuków prefabrykowanych ustroju nośnego, betonowanie zamków łuków prefabrykowanych ustroju nośnego, prace wykończeniowe, P8: wykonanie zasypki ściany,
- Pem-1: zbrojenie wlotu i wylotu przepustu, deskowanie wlotu i wylotu przepustu,
- Pem-7: izolacja płyty zespalającej, izolacja płyt przejściowych,
- M-11:  montaż konstrukcji oporowych (jezdnia prawa), P1: zasypka obiektu, P2: zasypka obiektu,
- P-4: wykonanie wykopu pod wlot i wylot przepustu,
- WD-13: P1: zbrojenie płyty przejściowej (100%).

Roboty elektryczne:
- zasilanie KSZR 1 (60%), 2 (50%), 5 (35%), 6 (45%), 7 (50%), 8 (95%), pompownia K2 (95%),
- budowa oświetlenia drogowego w km 20+500 do 21+000 (układanie linii kablowej wraz z fundamentami), Węzeł Wolin Wschód (układanie linii kablowej wraz z fundamentami), kontynuacja prac przy zasilaniu MOP prawym i lewy,
- rozpoczęcie prac przy budowie stacji transformatorowej zasilającej KSZR i pompownię K2.

Branża wod.-kan. i odwodnienie:
- prace na zbiornikach retencyjnych nr 1 (90%), 2 (75%), 2.1 (55%),  3 (95%), 4 (92%), 5 (80%), 6 (97%), 7 (90%), 7.1 (50%), 8 (50%), 12 (50%), 15 (50%), 15.1 (40%),
- kd: odcinek od D207 do D211 km 21+300+21+400 rozpoczęcie prac (ułożenie kanału fi 300-40m, montaż studni),
- kd: odcinek od D224 do D218 km21+700 (ułożenie kanału fi 300-95m, montaż studni),
- kd: odcinek od Wyl108 do Wyl109 km31+900 (rozpoczęcie prac, montaż sep4),
- ks OUD: montaż zbiorników OST, STD na oczyszczalni ścieków km 27+100,
- ks OUD: odcinek od B.S1 do B.S7 (ułożenie kanału fi 200-70m, montaż studni),
- wodociąg nr 6: cały odcinek ul. Kolejowa i Mickiewicza km 25+400-25+500.

Branża telekomunikacyjna:
- budowa kanału technologicznego - wykopane i włożone 6 połówek studni  17.800-18.330, wykopana trasa odcinka od 17.650-18.300, złożone studnie KT001-KT004 (17.050-17.500), zasypanie odcinka 17.050-17.500, ułożenie rurociągu  km 17.500-17.800 km.