Postęp prac za okres od 03.07.2023r. do 09.07.2023r.

Prace zrealizowane w bieżącym okresie sprawozdawczym

Prace administracyjne, wielobranżowe:
- działania nadzoru środowiskowego:

W tyg. 27 wykonał standardowy przegląd miejsc związanych z identyfikacją i oceną poziomu zagrożeń dla fauny i flory w okresie letnim. Herpetologia: przypadków wystąpienia śmiertelności płazów na placu budowy w tyg. 27 nie stwierdzono. Obserwowano już poza ogrodzeniami tegoroczne osobniki po przekształceniach. Dyspersja młodocianych osobników przebiega w różnych przypadkowych kierunkach. Nie stwierdzono nigdzie młodocianych osobników na placu budowy. Funkcjonują ogrodzenia tymczasowe. Bezpośrednich zagrożeń dla przeobrażających się i postaci przeobrażonej płazów nie stwierdzono. Ornitofauna: W ciągu kilkunastu następnych dni zakończy się proces gniazdowania większości gatunków ornitofauny. W obrębie budowy obiektu WD13 w Troszynie trwa gniazdowanie jaskółek brzegówek Riparia riparia. NPW nadzoruje respektowanie ustalonego w uzgodnieniu z Wykonawcą, zakresu i harmonogramu prac w tym miejscu, tak by jaskółki bezpiecznie opuściły norki po okresie lęgowym. Teriofauna: zwierzęta swobodnie przekraczają plac budowy. Nie stwierdzono nigdzie uwięzionych zwierząt w wykopach. Nie stwierdzono tropów zwierząt gatunków chronionych. Sprawdzano miejsca wykonywanych robót na ciekach przekraczających budowę, w tym na rzece Dziwna. Nie stwierdzono przypadków zanieczyszczania czy zamulania cieków. Sprawdzano jak co tydzień stan porządków. Nie stwierdzono istotnych uchybień w tym zakresie.

- opracowanie numeryczne projektu.

Prace projektowe:
- STWiORB M-15.02.01A Izolacja przeciwwodna na bazie metakrylanu metylu (typu MMA).

Roboty drogowe:
- dostawa kruszywa 0/31,5 mm: 5.999,10 t.,
- dostawa grysów do produkcji mma: #4/8= 396 t., #8/11= 980 t., #11/16= 2679 t.,
- prace utrzymaniowe związane z utrzymaniem tymczasowych organizacji ruchu,
- humusowanie skarp i dna rowu oraz pasa rozdziału km 26+900 - 30+200 LP,
- prace rozbiórkowe na ulicy Kolejowej (90%), frezowanie obszaru pętli autobusowej w Wolinie przy ulicy Mickiewicza,
- wykonanie wykopu: S3 km 21+400-22+200 LP (85%), MOP prawy km 20+250 - 21+200  - 5.000m3 (98%), D-06 (99%),
- wykonywanie nasypów: S3 km 24+300-24+600 LP (75%), węzeł Wolin Zachód: Ł1, Ł2, Ł3 (82%), D-09,
- wykonywanie podbudowy z kruszywa 0/31,5 mm: S3 k 30+100-30+400 P; 30+350 - 30+400 L oraz włączenie do DK-3 pod przyszły TOR,
- wykonywanie podbudowy z kruszywa 0/31,5 mm: Z-05,
- wykonywanie nawierzchni betonowej - Węzeł Wolin Wschód rondo północne,
- wykonywanie warstwy wiążącej AC 16W: S3 km 30+100-30+420 P i 30+350-30+420 L,
- wykonywanie warstwy podbudowy zasadniczej AC 22 P: Z05 km 0+150 - 0+400,
- profilowanie skarp i dna rowu, uzupełnianie poboczy oraz pasa rozdziału S3 km 26+900-30+200 LP

Roboty mostowe:
- WŁ-1L: szalowanie ustroju nośnego (100%),
- WŁ-1P: otwory pod sączki (80 %), montaż płytek prefabrykowanych (100%), zbrojenie poprzecznicy (100%),
- WŁ-1 P: P1 i P2: szalowanie poprzecznicy (100%),
- WŁ-1 P: P1 i P3: zasypka inżynierska za korpusem pod płyty przejściowe (100 %),
- WŁ-1: beton podkładowy pod  płytę przejściową (100 %),
- WE-4: P1: zbrojenie, deskowanie, betonowanie ściany podpory (segment A1),
- WE-4: P2: zasypka fundamentu,
- WE-4: P3: zasypka fundamentu,
- WD-5: montaż wież pod wyparcie belek CB (100 %), wykopy pod mury oporowe (75%),
- WD-5: P1:  betonowanie poprzecznicy  (100 %), montaż murów oporowych (70 %),
- WD-5: P2 i P3: zbrojenie poprzecznicy (75 %),
- M-7L: P1: zbrojenie płyty przejściowej (50%),
- M-7L: P3: betonowanie poprzecznicy (100%),
- M-7L: P15: dozbrojenie i betonowanie strefy przypodporowej  - 2 dźwigary (100%),
- M-7L: P22: zbrojenie filara (100%),
- montaż konstrukcji stalowej na budowie: spawanie elementów w osi 14-17, 21-23, montaż konstrukcji pomocniczej w osiach 21-23, montaż na stole montażowym dźwigarów z osi 16-17 - EW 1.8 i EW 2.8,
- WD-9: P1: zbrojenie skrzydeł i ścianki zaplecznej (90%),
- WE-10: P2, P3: zbrojenie, deskowanie fundamentu,
- WE-10: P5, P6, P7, P8: zbrojenie zamków łuków prefabrykowanych ustroju nośnego, prace wykończeniowe,
- WD-13: P1: zasypka inżynierska, montaż murów oporowych (50%),
- PEm-1: wykonanie betonu podkładowego pod wlot i wylot przepustu, zbrojenie wlotu i wylotu przepustu,
- PEm-3: zbrojenie, deskowanie i betonowanie nadbetonu, zbrojenie i deskowanie płyt chodnikowych (kap), ustawienie krawężników,
- P-4: montaż przepustu,
- PEm-7: zbrojenie płyt przejściowych, zbrojenie wlotu i wylotu przepustu, deskowanie wlotu i wylotu przepustu,
- konstr. oporowa M-1: zasypka elementów prefabrykowanych.

Roboty elektryczne:
- prace na kolizjach nN 20 (96%), nN 07 (96%),
- zasilanie KSZR 1 (40%), KSZR 2 (40%), 5 (30%), 6 (45%), 7 (50%), 8 (95%), pompownia K2 (95%),
- budowa oświetlenia drogowego w km 20+500 do 21+000 (układanie linii kablowej wraz z fundamentami), ul. Mickiewicza (układanie linii kablowej), Węzeł Wolin Wschód (układanie linii kablowej wraz z fundamentami), Węzeł Dargobądz) – kontynuacja.

Branża wod.-kan. i odwodnienie:
- prace  na zbiornikach retencyjnych nr 1 (90%), 2 (75%), 2.1 (55%),  3 (95%), 4 (92%) 5 (80%), 6 (97%), 7 (90%), 7.1 (50%), 8 (50%), 12 (50%), 15 (40%), 15.1 (40%),
- kd: odcinek od D187 do D186 km21+300-21+500 (ułożenie kanału fi 300-30m; fi200 do wp+ montaż studni),
- kd: odcinek od D206 do Wyl36 km 21+300 (ułożenie kanału fi 200-40m+montaz studni),
- kd: odcinek od  D412 do D415 km 24+200-24+300 (ułożenie kanału fi 300-25m),
- kd: odcinek od D493-Wyl82 km 28+200 (ułożenie kanału fi800-17m+ montaż studni i osadnika),
- kd: odcinek od D498 doWyl83+od D497 do D502 km28+500 (ułożenie kanału fi500-40m; fi300-70m; fi200 do wp),
- kd: odcinek od Wyl84-Wyl85 km 28+500 (ułożenie kanału fi 200-60m; montaż studni),
- kd: odcinek od rWp95.2-rWp98.3 km 22+500-22+700 (ułożenie kanału fi200-20m + montaż wp i wyl),
- kd: odcinek od rWp296.1-rWyl296.1 od rWp298-rWyl298 od rWp299-rWyl299 km28+700-29+000 (fi200 ok60m+wp),
- kd MOP L: odcinek od MD47 do MD63 km 20+600-20+750 (ułożenie kanału fi 300-74m; fi 200; montaż studni i wp),
- kd MOP L: odcinek od MD47 do MD67 km 20+600-20+750 (ułożenie kanału fi300-28m+montaż studni),
- kd MOP L: odcinek od MD85 do MD87 +12m km 20+600-20+750 (ułożenie kanału fi 300-45m).

Branża melioracyjna:
- rów bez nazwy 8 km 19+500 (regulacja cieków, faszynowanie, porządkowanie terenu),
- rów bez nazwy 9 km 19+500 (regulacja cieków, faszynowanie, dokończenie budowy rowu ok. 70m,porządkowanie terenu),
- rurociąg 5.1 S3-S4  km 27+300 (ułożenie kanału fi 300-75m),
- rurociąg 5.3 S7-S8  km 27+800 (rozpoczęcie prac, ułożenie kanału fi 300-35m),
- rurociąg 5.6 S13-S20  km 27+900 (rozpoczęcie prac, ułożenie kanału fi 300-30m).