Prace zrealizowane w bieżącym okresie sprawozdawczym
Prace administracyjne, wielobranżowe:
- kontraktowanie robót, dostaw i usług,
- działania nadzoru środowiskowego:
W tygodniu 14/2023 wykonano przeglądy związane z identyfikacją i oceną poziomu zagrożeń dla fauny i flory w okresie wczesnej wiosny. Wszystkie wrażliwe miejsca herpetologiczne zostały ponownie zlustrowane. Utrzymujące się prawie do końca tygodnia ochłodzenie z nocnymi przymrozkami i kilkoma stopniami C powyżej zera w dzień, opóźniały lub całkowicie wstrzymywały migracje. Na koniec tygodnia 14 nie stwierdzono wystąpienia śmiertelności płazów na terenie dróg dojazdowych i w samym pasie budowy drogi głównej. Trwające prace nie ingerowały w cenne siedliska i obszary poza granicami inwestycji. Niskie temperatury wstrzymują też początki procesu gniazdowania awifauny. Odnotowuje się pojedyncze tropy zwierząt przekraczających teren budowy. Kontrolowano stan szczelności ogrodzeń herpetologicznych. Istotnych uchybień z punktu widzenia realizacji warunków określonych w decyzjach środowiskowych, w tyg. 14 nie stwierdzono.
- opracowanie numeryczne projektu.
Prace projektowe:
- projekt technologiczny murów oporowych z gruntu zbrojonego na obiekcie WD-13,
- projekt montażu - Most w ciągu lewej jezdni drogi ekspresowej nad Dziwną M-7L sekcja B w osiach 14-20,
- STWiORB D-04.08.01 Podbudowa z betonu cementowego,
- STWiORB M-20.07.01 Różne elementy stalowe.
Roboty drogowe:
- dostawa kruszywa 0/31,5 mm - 5.516,35 t.,
- dostawa grysów do produkcji MMA - #8/11 - 1.981 t.,
- układanie warstwy podbudowy zasadniczej AC22P S3 km 27+000-28+000 P,
- prace rozbiórkowe na ulicy Kolejowej,
- prace utrzymaniowe związane z utrzymaniem tymczasowych organizacji ruchu,
- wykonanie wykopu: S3 km 20+250 - 20+600 L 10.000m3 (95%),
- wykonanie nasypu: S3 km 18+900 - 19+900 - 1.000m3 (95%), węzeł Wolin Zachód: Ł1, Ł2, Ł3 (65%), L-01, D-05,
- roboty ziemne (wykop/nasyp) D-10, D-11,
- profilowanie drogi D-09 w km S3 29+200 - 30+200,
- wykonanie stabilizacji w wykopie S3 20+200 - 21+200 L wraz z łącznicami - wjazdową i wyjazdową na MOP L,
- wykonanie podbudowy pomocniczej z kruszywa 0/31,5mm w wykopie S3 20+200 - 21+200 L z łącznicami - wjazdową i wyjazdową na MOP L.
Roboty elektryczne:
- prace na kolizjach nN 11 (100%), SN 10 (96%), nN 20 (96%), nN 07 (96%).
Roboty mostowe:
- WŁ-1 - Dostawa zbrojenia na ustrój nośny część I, dostawa zbrojenia na oczep murów oporowych,
- W-2: P1: Deskowanie ściany podpory, betonowanie ściany podpory,
- W-2: P2: Deskowanie ściany podpory, betonowanie ściany podpory,
- WE-4: P1: Wykonanie wykopu pod fundament, wykonanie betonu podkładowego,
- WE-4: P2: Zbrojenie ściany podpory,
- WE-4: P3: Zbrojenie ściany podpory, rozdeskowanie fundamentu podpory,
- WD-5: P3 - Zbrojenie ścianki zaplecznej i skrzydła,
- W-6: P1: Zbrojenie ściany podpory, deskowanie ściany podpory,
- W-6: P2: Zbrojenie ściany podpory, deskowanie ściany podpory, betonowanie ściany podpory P,
- M-7L: P3: Zbrojenie i betonowanie poprzecznicy (100%),
- M-7L: P7: Betonowanie filarów (100%),
- M-7L: P20: Zbrojenie filarów (100%),
- M-7L: P21: Wykonanie pali CFA-IS,
- Prod. konstr. stalowej: osie 14-17: W produkcji na stołach dźwigary EW1.1 i EW2.1, EW1.2 i EW2.2,
- Prod. konstr. stalowej: osie 21-23: W produkcji na stołach dźwigary EW1.1 EW1.3, EW 1.4, EW 2.1, EW 2.2, EW 2.3,
- Prod. konstr. stalowej: osie 21-23: W przygotowaniu malowanie dźwigary EW1.2 i EW 2.4,
- W-8: Montaż murów oporowych, zasypka inżynierska (70%),
- WE-10: P1 ÷ P3: Wykonanie kolumn DSM,
- WE-10: P5: Zbrojenie ściany podpory, deskowanie ściany podpory,
- WE-10: P6: Rozdeskowanie głowicy ściany podpory,
- WE-10: P8: Zbrojenie ściany podpory,
- M-11: P2: Wykonanie betonu podkładowego,
- M-12T: P2: Zbrojenie fundamentu, deskowanie fundamentu, betonowanie fundamentu,
- WD-13: P1: Zbrojenie i szalowanie ścianki zaplecznej i skrzydeł (30%),
- WD-13: P2: Zbrojenie fundamentu (100%), betonowanie fundamentu (100%),
- WD-13: P3: Zbrojenie korpusu przyczółka (80%),
- PEm-6: Zbrojenie wlotu i wylotu, deskowanie ścian wlotu i wylotu, betonowanie ścian wlotu i wylotu,
- Mur M-1 - Wykonanie wykopu pod elementy prefabrykowane, wykonanie betonu podkładowego pod elementy prefabrykowane, ustawienie elementów prefabrykowanych.
Branża wod.-kan. i odwodnienie:
- prace na zbiornikach retencyjnych nr 1 (90%), 2 (75%), 2.1 (45%), 3 (100%), 4 (70%), 5 (80%), 6 (95%), 7 (40%), 7.1 (40%), 8 (45%), 12 (45%), 15 (20%), 15.1 (30%),
- kd grawit. nr 1: S15-S6 km 23+200+22+500,
- kd: odcinek od D121 do Wyl22 (ułożenie kanału fi 500-10m),
- kd: odcinek od D140 do D137 (ułożenie kanału fi300-79m),
- kd: odcinek od D146-D155 km 20+100-20+350 (ułożenie kanału fi 300 -215m),
- kd: odcinek od D332 do D352 wraz z wpustami (ułożenie kanału fi300 25m),
- kd: odcinek od D335 do D332 + D353, D354 wraz z wpustami (ułożenie kanału fi 500-20m; fi 800-52m;fi400-38m),
- kd: odcinek od D460 do D466 (ułożenie kanału fi500-47m; fi 400-90m).