Postęp prac za okres od 01.08.2022r. do 07.08.2022r.

Prace zrealizowane w bieżącym okresie sprawozdawczym

Prace administracyjne:
- kontraktowanie robót, dostaw i usług,
- działania nadzoru środowiskowego:

Podczas przeglądów zwracano dużą uwagę na prace ziemne  z wykopami, które mogą stanowić pułapkę dla płazów i innych zwierząt. Prowadzono obserwacje herpetologiczne i ornitologiczne oraz sprawdzono stan ogrodzeń tymczasowych dla płazów.  Nie stwierdzono żadnego przypadku zjawiska śmiertelności płazów na placu budowy.  Wykonano specjalną lustrację budowy związaną z identyfikacją zagrożeń związanych z gniazdowaniem brzegówki Riparia riparia na terenie budowy. Obserwowano jeszcze  młode ptaki latające w pobliżu gniazd.  Miejsca rozrodu z występującymi pojedynczymi norkami są bezpieczne. Przesłano opinię ornitologiczną dot. przeglądu drzew przed wycinką uzupełniającą oraz specjalną notatkę z przeglądu stanu budowy w granicy z obszarem N2000. Monitorowano kształtowanie skarp humusu oraz miejsca z występującą rośliną inwazyjną rdestowiec. W bieżącym okresie nie doszło do żadnych niebezpiecznych incydentów związanych z przypadkowym przebywaniem zwierząt na placu budowy.

- opracowanie numeryczne projektu.

Roboty drogowe:
- dostawa grysów do produkcji mma: #2/5 - 994 t, #4/8 - 1044 t.,
- dostawa kruszywa 0/31,5 mm - 6186,4 t.,
- odhumusowanie TG km 28+000 - 31+000 - odwiezienie humusu na pryzmę,
- wymiana gruntu TG km 19+000 - 19+500,
- wykop na TG 17+050 - 17+320 (17%),
- wykop na drodze D-02 km 0+250 - 0+450 - 2.700m3 (22%),    
- wykop na MOP Lewy - 10.000m3 (57%),
- budowa nasypu km 27+000 - 28+000 strona lewa i prawa - 5.000m3 (61%),    
- budowa nasyp km 19+940 - 20+150 strona lewa - profilowanie skarp i wykop rowu,    
- budowa nasypu na TG km 17+320 - 17+560 (17%),                    
- wykonanie kolumn piaskowo - żwirowych w km 23+850 - 24+060 strona lewa,    
- wykonanie kolumn piaskowo - żwirowych w km 30+455 - 30+600 strona prawa,    
- profilowanie skarp i podłoży pod pobocza z kruszywa na drodze D-01 w km 0+950 - 1+720,
- profilowanie skarp i podłoży pod pobocza z kruszywa na drodze D-02 w km 0+000 - 0+150,
- wykonanie drenów pionowych w km 18+550 - 18+700 strona lewa i prawa (60%).

Roboty elektryczne:
- przepięcie do sieci kolizji SN 13 (100 %), SN 01 (100%),
- montaż  fundamentów na stanowisku L.110kV Recław Moracz - st nr 4, st L.110kB Recław Moracz st nr 2A.
W ramach przebudowy kolizji A zrealizowano:    
- demontaż istniejących sekcji 21- 22 przewodów wraz z fundamentami i konstrukcjami,
- montaż nowych fundamentów prefabrykowanych na st. nr 21-21A; 21A - 22,
- montaż uziemienia na st. nr 21-21A; 21A - 22,
- montaż nowych słupów na stanowiskach słupowych 21-21A; 21A - 22,
- montaż nowego przewodu OPGW-48B1-70[54;39.9] w sekcji 21-21A; 21A - 22,
- montaż muf światłowodowych na st nr 21 i 22,   
- montaż łańcuchów izolatorów na st nr 21-21A, 22,
- montaż nowego przewodu ADSS,   
- montaż nowych przewodów fazowych w sekcji 21-21A; 21A - 22,
- montaż nowych mostków prądowych na st nr 21,21A,22,
- oznakowanie linii na st. nr 21,21A,22,   
- malowanie słupa nr 21,21A,22.    

Roboty gazowe:
- kontynuacja prac na KG 2 (95%), KG 1 (70%), KG 4 (95%), KG 3 (70%).

Roboty mostowe:
- WŁ-1: Betonowanie słupów w osi P2 jezdnia lewa,
- WŁ-1: Betonowanie ścianki zaplecznej oś P3 jezdnia lewa,
- WŁ-1: Betonowanie skrzydła oś P3 jezdnia lewa,
- WŁ-1: Zbrojenie ścianki zaplecznej na ścianie przyczółka P1 jezdnia lewa,
- WŁ-1: Zbrojenie korpusu przyczółka P1 jezdnia prawa - 50 %,
- WŁ-1: Zbrojenie korpusu przyczółka P3 jezdnia prawa - 50 % , Pem-1:  Montaż przepustu,
- ML-7: Wykonywanie pali CFA na podporze P13, M1: dostawa prefakbrykatów muru oporowego,
- ML-7: Betonowanie fundamentu podpory P2 100%, WE-10: Wykonanie wykopu na podporach P6, P7,
- ML-7: Zasypka fundamentu P3 i P4 100% , WD-9: Zbrojenie fundamentu podpory P4 90%,
- ML-7: Zbrojenie filarów podpory P3 i P4 40% , WD-9: Betonowanie fundamentu podpory P3 100% .

Branża telekomunikacyjna:
- kolizja polkomtel 01 (85 %), 02 (20%),
- kolizja Orange 12 (90%).

Branża wod.-kan. i odwodnienie:
- budowa kanalizacji deszczowej odcinków D13-D14-D15-D16-D17-D18-D19-D20-D21-D22 km 17+650 - 18+050 (ułożenie rurociągu PP DN400/DN300 265 m),
- budowa kanalizacji deszczowej odcinek D30-D37 km 18+350 - 18+400 (ułożenie rurociągu PP DN300 25 m),
- budowa kanalizacji sanitarnej tłłoczna nr 2: odcinek TŁ.ł13-TŁ.ł41 km 20+500, - 21+250 (ułożenie rurociągu PE DN110 805 m),
- wodociąg nr 2: odcinek W8-W9 km 18+700 - 18+800  (ułożenie rurociągu PE DN110 93 m),
- wodociąg nr 3: odcinek W10-W11 km 19+900 - 20+000 (ułożenie rurociągu PE DN110 142 m).