Postęp prac za okres od 01.05.2023r. do 07.05.2023r.

Prace zrealizowane w bieżącym okresie sprawozdawczym

Prace administracyjne, wielobranżowe:
- działania nadzoru środowiskowego:

W tygodniu 18/2023 wykonano przegląd związany z identyfikacją i oceną poziomu zagrożeń dla fauny i flory w okresie wiosennym. W tygodniu 18 stwierdzono obecność płazów na terenach wokół budowy poza ogrodzeniami. Aktualnie do końca migracji wiosennych występuje niewielkie zagrożenie możliwością  przedostawania się płazów za ogrodzenia przez występujące punktowo nieszczelności lub wzdłuż cieków. Przypadków wystąpienia śmiertelności płazów w tyg. 18 nie stwierdzono. Prace pozostałe do wykonania nie ingerują już w żaden sposób w cenne siedliska ornitofauny. Ostatnie dni kwietnia to termin początku przylotu jaskółek brzegówek. Nie stwierdzono też niebezpiecznych  miejsc gdzie mogłyby one zakładać gniazda. Zwierzęta swobodnie przekraczają plac budowy. Ne stwierdzono nigdzie uwięzionych zwierząt w wykopach. Nie stwierdzono porozrzucanych odpadów komunalnych i innych nieporządków. Innych Istotnych uchybień z punktu widzenia realizacji warunków określonych w decyzjach środowiskowych, na tym etapie budowy w tyg. 18 nie stwierdzono.

- opracowanie numeryczne projektu.

Roboty drogowe:
- dostawa grysów do produkcji MMA - #0/2 -2.031 t, #11/16 - 988 t,   #16/22 - 992 t.,
- prace rozbiórkowe na ulicy Kolejowej,
- prace utrzymaniowe związane z utrzymaniem tymczasowych organizacji ruchu,
- wymiana gruntu na drodze D-11,
- wykonanie wykopu: MOP prawy  S3 w km 20+250 - 21+200  - 5.000m3 (30%),
- wykonanie nasypu: S3 km 24+300-24+600 LP (69%)), węzeł Wolin Zachód: Ł1, Ł2, Ł3 (68%),
- roboty ziemne wykop/nasyp D-10 i D-11,
- wykonanie podbudowy z kruszywa 0/31,5mm na D-09,
- wykonanie podbudowy zasadniczej S3 km  18+950-19+900 LP,
- roboty bitumiczne - warstwa wiążąca AC 16 W na S3 km 27+210 - 28+300 P.

Roboty mostowe:
- WŁ-1 – Montaż rusztowań przy poprzecznicach, przygotowanie montażu wyparcia belek CB,
- WŁ-1 : P1: Zbrojenie murów oporowych (90 %),
- WŁ-1 : P1, P3:  Zbrojenie poprzecznic (70 %),
- WE-4: P1:  Zbrojenie ściany podpory,
- WE-4: P2: Zbrojenie, deskowanie ściany podpory,
- WE-4: P3: Zbrojenie, deskowanie ściany podpory,
- WD-5: P1:  Betonowanie korpusu (80%),
- WD-5: P2: Zasypka inżynierska na fundamencie,
- Prod. konstr. stalowej: osie 14-17: W produkcji na stołach dźwigary EW 1.3, EW 2.3, EW 1.4, EW 2.4 , EW 2.5, EW 1.5,
- Prod. konstr. stalowej: osie 21-23: W produkcji na stołach dźwigary EW1.3,  EW 1.6, EW 2.1, EW 2.3, EW 2.5, EW2.6,
- Prod. konstr. stalowej: osie 21-23: Malowanie wykonanych elementów: EW 1.1, EW 1.4, EW 1.5, P1, P2, P3,
- Budowa: Transport i montaż konstrukcji pomocniczej,
- W-8: Montaż murów oporowych, zasypka inżynierska (80%),
- WE-10: P1: Zbrojenie i deskowanie fundamentu,
- WE-10: P5: Zbrojenie i deskowanie ściany podpory,  betonowanie ściany podpory (segment B),
- WE-10: P7: Zbrojenie, deskowanie i betonowanie głowicy ściany podpory,
- WE-10: P8: Zbrojenie ściany podpory,
- M-11: P2: Zbrojenie ściany podpory,
- M-12T: P2: Zbrojenie i deskowanie ściany podpory,
- WD-13: P2: Betonowanie oczepu filarów (100%),
- WD-13: P3: Zbrojenie i szalowanie korpusu przyczółka (100%),
- PEm-6: Zbrojenie, deskowanie płyty zespalającej,
- PEm-7: Zasypka przepustu,
- Mur M-1 - Wykonanie hydroizolacji elementów prefabrykowanych.

Branża wod.-kan. i odwodnienie:
- kd: odcinek od D434 do D432 km 24+910-25+200 (ułożenie kanału fi 400-28m),
- kd: odcinek od D435 do D436 km 24+900 (ułożenie kanału fi 400-24m),
- kd: odcinek od Wp403 do Wp404 oraz od D471 do Wp406 km 25+100 - 25+200 (ułożenie kanału fi 200-20m).