Postęp prac za okres od 25.03.2024r. do 31.03.2024r.

Prace zrealizowane w bieżącym okresie sprawozdawczym

Prace administracyjne, wielobranżowe:
- działania nadzoru środowiskowego:

W tygodniu 13/2024 odbyły się dwie wizyty terenowe. W tygodniu 13/2024 przed przerwa świąteczną w wykonywaniu prac,  nadzór przyrodniczy wykonał przeglądy związane z identyfikacją  i oceną poziomu zagrożeń dla fauny, flory oraz cennych siedlisk w strefie oddziaływania budowanej drogi. Ocieplenie w końcu tygodnia stanowiło o początku fenologicznego okresu wiosennego dla wielu gatunków zwierząt. Zaczyna się okres wegetacji niektórych gatunków roślin. Na placu budowy nie stwierdzono płazów. Nie obserwowano też na drzewach pozostawionych do adaptacji początku budowania gniazd przez ptaki. Nie stwierdzono zagrożenia dla zwierząt przypadkowo przebywających w rejonie placu budowy. Do dnia 29.03.2024r. nie doszło do żadnych niebezpiecznych incydentów związanych z przypadkowym przebywaniem zwierząt na placu budowy. Nie stwierdzono nigdzie wycieków substancji ropopochodnych z ropopochodnych z parkującego sprzętu i pozostawionych odpadów komunalnych mogących wabić zwierzęta.

Roboty drogowe:
- dostawa grysów do produkcji mma: #4/8=859 t., #8/11=1.032  (razem 1.888 t.),
- naprawa wypłuczyn na S3,
- prace utrzymaniowe związane z utrzymaniem tymczasowych organizacji ruchu,
- wykonanie strefy przejściowej przy obiekcie M-11,
- humusowanie skarp i rowów km 19+100-19+900 P,
- wykonanie prac wykończeniowych na węźle Dargobądz,
- rozebranie podbudowy z kruszywa w starym śladzie DK-3 na węźle Dargobądz,
- rozebranie ekranów akustycznych na węźle Dargobądz wzdłuż starego śladu DK-3,
- warstwa wiążąca  AC16W km 17+050-18+500 P.

Roboty mostowe:
- WŁ-1: skarpowanie pod schody (50%),
- WŁ-1: P1: izolacja ścianki zaplecznej (100%),
- WE-4: rozdeskowanie ściany w osi 4 seg. B, przygotowanie powierzchni do izolacji,
- WD-5: betonowanie kap (100%),
- WD-5: P1: przyłączenie studni (100%),
- ML-7: P4-P14: wykonanie izolacji MMA na kapach chodnikowych (90%),
- wykonanie konstrukcji stalowej: P21-23:montaż wież montażowych w osi 20 i 21 pod nasuwanie przęsła łukowego, montaż konstrukcji wsporczej na pontonie, demontaż wież WN2 na nasypie, montaż stężeń tymczasowych pomostu łuku, malowanie konstrukcji łuku, gazowanie łuku,
- W-8: P1 i P2: zbrojenie i betonowanie  fundamentów (100%),
- WE-10: wykonanie izolacji ustroju nośnego,
- M-1: zbrojenie i deskowanie oczepów,
- WD-13: montaż krawężnika (90%),
- Pem-5: wypompowywanie wody z terenu wokół przepustu,
- Pem-6: zbrojenie i deskowanie oczepów.

Branża wod.-kan. i odwodnienie:
- kd: odcinek od D217 do Wyl39 km 21+650-21+750 (ułożenie kanału fi300-15m, montaż piaskownika, montaż studni),
- kd: odcinek D273 piaskownik km 23+300 (montaż piaskownika),
- kd: odcinek od D285 do Wyl53 km 25+700 (ułożenie kanału fi 800-20m, montaż studni i osadnika + separatora),
- kd: odcinek od Wyl47 do D265+ Wp km 23+300 (ułożenie kanału fi300-9m, fi200-5m, montaż studni i wylotu).

Branża melioracyjna:
- rurociąg bez nazwy 1 km 28+650 do 29+000 (ułożenie kanału fi500-200m, montaż studni).

OUD:
- zbiornik PPOŻ (przygotowanie terenu).bez nazwy 1 k.

Branża telekomunikacyjna:
- kanał technologiczny. 19.500 - 19.700 wstawione studnie KT-025;026;027,
- kanał technologiczny 19.650 - 19.830 przewiert,
- kanał technologiczny 23.350  wstawiona studnia  KT071.1.

Architektura i konstrukcja:
- ekran 05 betonowanie głowic,
- ekran 07 wiercenie pali.

Prace projektowe:
- projekt naciągu wieszaków - Most w ciągu lewej jezdni drogi ekspresowej nad Dziwną M-7L sekcja C w osiach 20-21,
- projekt montażu - Most w ciągu lewej jezdni drogi ekspresowej nad Dziwną M-7L sekcja C w osiach 20-21 - Tom 7c 2.2 (ponton) +  Tom 7c 2.3 (SPMT) + opinie Projektanta,
- projekt technologiczny zabezpieczenia brzegu przy podporze w osi 20 mostu ML-7,
- STWiORB D-02.04.07 wzmocnienia podłoża gruntowego. Kolumny przemieszczeniowe.